Choď na obsah Choď na menu
 


Prve tajomstvo

3. 6. 2010

   JEZIS,

 ktoreho si Panna z Ducha svateho

 pocala

  

 

Zvestovanie narodenia Ježiša Krista: Lukas 1/26-38

26  V šiestom mesiaci poslal Boh anjela Gabriela do galilejského mesta Nazareta,   27  k panne zasnúbenej mužovi menom Jozef, z domu Dávidovho. Meno panny bolo Mária.   28  Keď vošiel k nej, povedal: Raduj sa, milosti plná! Pán s tebou.   29  Ona sa zarazila nad jeho rečou a rozmýšľala, čo tento pozdrav znamená.   30  Anjel pokračoval: Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.   31  Hľa, počneš, porodíš syna a dáš mu meno Ježiš.   32  On bude veľký. Bude sa volať synom Najvyššieho a Pán, Boh, mu dá trón jeho otca Dávida.   33  Bude kraľovať nad Jákobovým domom naveky a jeho kráľovstvu nebude konca.   34  Mária odpovedala anjelovi: Ako sa to stane? Veď ja nepoznám muža.   35  Anjel jej odpovedal: Duch Svätý zostúpi na teba a zatôni ťa moc Najvyššieho, a preto aj dieťa bude sväté a bude sa volať Božím Synom.   36  Pozri, aj tvoja príbuzná Alžbeta, ktorú pokladali za neplodnú, počala vo svojej starobe syna a je už v šiestom mesiaci, aj keď o nej hovorili, že je neplodná,   37  lebo u Boha nič nie je nemožné.   38  Na to Mária odpovedala: Som služobnica Pána, nech sa mi stane podľa tvojho slova. A anjel od nej odišiel.  

 

Lukasovo evanjelium hovori o udalosti, ktora sa stala. Hovori o historickej udalosti

v chudobnom domceku v Nazarete.

 

Prisla plnost casu. Nastal okamih, ktory bol od vecnosti v mysli vsemohuceho Boha Stvoritela pripraveny pre to, aby Boh, ktory je Otcom, poslal na zem svojho JEDNORODENEHO SYNA.

Tento  okamih  ocakavala v modlitbach aj Maria tak ako vsetci zbozni zidia  vyprosujuc si skory prichod prorokmi prislubeneho Mesiasa.

Stastna je chvila,kedy sa SLOVO STALO TELOM a PREBYVALO MEDZI NAMI. Bozi Syn vzal na seba ludsku prirodzenost.  A ludska prirodzenost bola povysena Slovom Bozim k dostojnosti Boha, aby sa tak kazdy clovek stal vo viere dietatom nebeskeho Otca.  Inak vyjadrene: Stastna je chvila  okamihu vtelenia,kedy  SLOVO vo svojej Bozskej Osobe prijima  ludsku prirodzenost a v tejto hypostatickej jednote je ludstvo pozdvihnute k osobnej jednote so samym Bozstvom.

Spojenie bozskej a ludskej prirodzenosti v pocatom Dietati  je  hypostaticke. Jezis je Synom Najvyssieho podla svojej bozskej prirodzenosti a Synom Marie, Panny, podla svojej ludskej prirodzenosti. Je jednou osobou, Bohoclovek, s dvoma prirodzenostami.

Vtelenie Bozieho Slova je zaciatkom diela spasy Jezisa Krista.

Nevyslovny je  okamih ZVESTOVANIA.

 

Boh poslal archanjela Gabriela, aby prijal Mariine ANO k uskutocneniu jeho VECNEHO PLANU SPASY a k velkemu tajomstvu VTELENIA SLOVA v panenskom lone Marie. Tato historicka udalost je nadprirodzenym zasahom do zivota Marie a buducnosti celeho ludstva

Slovo Otca sa z lasky cele zverilo Marii. Po jej Fiat  ZOSTUPILO do jej panenskeho lona. Zverilo sa Marii vo svojej bozskosti.  Vecne Slovo  druha Osoba Najsvatejsej Trojice, sa po vteleni ukrylo a schulilo v pribytku zazracne pripravenom Duchom svatym - v PANENSKOM LONE. Zverilo sa Marii vo svojej ludskosti hlbokym sposobom , ako sa zveruje kazde dieta svojej mame, od ktorej ocakava vsetko: krv, telo, dych , potravu a lasku, aby kazdym dnom v jej tele rastlo.Preco sa Boh  zveril ludskemu tvoru?  Dovod treba hladat v tajomstve Bozej lasky. Boh si mohol zveril aj ine cesty,aby prisiel k cloveku, ale zvolil si Mariinu cestu.Je to cesta hlbokej pokory a vedomia vlastnej ubohosti a cesta dokonalej ochoty plnit Boziu volu.

 

Maria je preto MATKOU VTELENIA tak ako je Matkou Vykupenia, ktore ma tu svoj podivuhodny zaciatok.

Okamih Vtelenia je spolupracou - Druha Osoba Najsvatejsej Trojice ZOSTUPILA do lona Panny Marie v ocakavani jej materskej spoluprace, aby mala od nej svoju ludsku prirodzenost, a tak sa mohla stat Clovekom v Bozskej Osobe Mariinho Syna Jezisa.Maria  s velkou laskou darovala Slovu ludsku prirodzenost. Maria je MATKOU BOHA. Bola vyvolena, aby priniesla BOHA ludom a vyvolena,aby  ako Matka vsetkych ludi privadzala ludi k Bohu. Cele Nebo, ako verime, jasalo, lebo sa divalo na Tajomstvo vtelenia, ktore bolo zaroven tajomstvom LASKY MARiinho Neposkvrneneho Srdca.

 

. Mariine ANO je ovocim jej MLCANIA, vnutorneho i vonkajsieho,v ktorom zila a v ktorom sa orientovala iba na hladanie SLOVA BOZIEHO. Toto mlcanie dokonale ukryvalo velky Otcov plan.A Maria ho aj po Vteleni nadalej ziarlivo strazila  vo svojom Srdci. jej matersky suhlas bol NEVIDITELNY a TAJNY,  cakal ho a prijal Boh Otec.
Mariine ANO je tiez ovocim jej mnohych modlitieb. A jej ANO bolo tiez dokonalym SUHLASOM k UTRPENIU, pretoze v okamihu Vtelenia Maria prijala cele utrpenie Synovo.

 Boh požehnal zem, keď na ňu zostúpil náš Spasiteľ. (Origenes)

Kol 2, 9. 10. 12    V Kristovi telesne prebýva celá plnosť Božstva

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re: Rodicia Panny Marie

(Prisl./Biblia, 16. 12. 2012 17:38)

17/6 Korunou starcov (sú ich synovia a) vnukovia a ozdobou synov (sú) ich otcovia.
5/17 Nech patria iba tebe samému a okrem teba nikomu! áž 18 Nech je požehnaný tvoj prameň a teš sa žene svojej mladosti!

Re: Rodicia Panny Marie

(Kniha mudrosti /Biblia/, 16. 12. 2012 17:39)


8/3 (A čo viac), ja nesmrteľnosť nadobudnem pre ňu a tým, ktorí po mne prídu, nechám večnú pamiatku.

Panenstvo

(Jarka, 16. 12. 2012 16:22)

Tridentský koncil potvrdil výrazne vyššiu hodnotu panenstva zasväteného Bohu ako je hodnota sviatostného manželstva. Pripomína to okrem iného pápež Pius XII. v encyklike o panenstve. Čítame tam: „Sväté panenstvo vznešenosťou prevyšuje manželstvo“, pretože túži po dosiahnutí vyšších cieľov a vedie k úplnému oddaniu sa Kristovi a predovšetkým k skutočnému zasnúbeniu sa s Ním.
Manželstvo je sviatosťou, obrazom zväzku Krista s Cirkvou. Panenstvo je tiež skutočným zasnúbením človeka s Bohom. Manželstvo, sviatosť dávajúca milosť, je znakom a účasťou na láske, ktorou Kristus miloval Cirkev (LG 41). Panenstvo vystupuje nad tento znak. Je realizáciou, nielen znakom, úplného odovzdania sa Bohu. Panenstvo je tým, čo manželstvo len naznačuje. Skutočnosť je nádhernejšia a krajšia ako znak – sviatosť. Manželstvo je len symbolom snúbeneckého vzťahu, snúbeneckej lásky, ktorá bezprostredne spája pannu s Kristom. Keď podčiarkujeme vyššiu hodnotu panenstva, nechceme tým podceňovať manželstvo. „Každý má svoj vlastný dar od Boha: jeden tak, druhý inak“ (1 Kor 7, 7).

od sv.Petra Chryzologa/ biskup a ucitel cirkvi/

(Jarka, 30. 7. 2012 8:33)

Tajomstvo vtelenia
Keď Panna počne, panna porodí a pannou ostáva, to nie je bežný zjav, ale znamenie, to nie je rozum, ale sila, to je Stvoriteľ, nie príroda, to nie je všeobecné, ale jedinečné, to je božské, nie ľudské. Že sa Kristus narodil, to nebola nevyhnutnosť, ale moc, to bolo tajomstvo lásky, obnovenie ľudskej spásy. Ten, ktorý bez narodenia utvoril človeka z nedotknutej hliny, utvoril človeka tak, že sa narodil z nedotknutého tela. Ruka, ktorá dobrotivo vzala hlinu a z nej nás vytvorila, vzala si dobrotivo telo, aby nás obnovila. Teda to, že Stvoriteľ je vo svojom stvorení, že Boh je v tele, to je česť pre stvorenie, a nie zníženie Stvoriteľa.
Človeče, prečo si tak málo ceníš seba, keď si taký vzácny Bohu?! Keď ťa Boh tak poctil, prečo sa znehodnocuješ?! Prečo zisťuješ, z čoho si stvorený – a načo si stvorený, to neskúmaš? Či nie je celý dom tohto sveta, ktorý vidíš, stvorený pre teba? Pre teba záplava svetla zaháňa tmy, ktoré ťa obklopujú. Pre teba je ustanovená noc, pre teba je vymeraný deň. Pre teba je nebo ožiarené mnohotvárnym svitom slnka, mesiaca a hviezd. Pre teba je zem obsypaná kvetmi, hájmi a ovocím. Pre teba bolo stvorené obdivuhodné množstvo živočíchov vo vzduchu, na poliach a v krištáľovej vode, aby radosť nového sveta nezakalila smutná samota.
A predsa tvoj Stvoriteľ myslí ešte na to, čím by zväčšil tvoju dôstojnosť: vkladá do teba svoj obraz, aby tento viditeľný obraz sprítomňoval na zemi neviditeľného Tvorcu a urobil ťa na zemi svojim zástupcom, aby taký rozsiahly majetok sveta nebol bez Pánovho zástupcu. Čo Boh sám od seba urobil v tebe, to si láskavo osvojil a chcel, aby ho bolo možno priamo vidieť v človeku, v ktorom sa predtým dával vidieť iba ako v obraze. Dal, aby človek vlastnil toho, ktorý predtým súhlasil, aby sa mu človek iba podobal.
Kristus sa teda rodí, aby svojím narodením obnovil skazenú prirodzenosť. Stáva sa dieťaťom, necháva sa živiť, prechádza etapami života, aby nastolil jediný dokonalý, trvalý vek, ktorý on stvoril. Nesie človeka, aby už človek nemohol padnúť. Toho, ktorého urobil pozemským, robí nebeským. Tomu, ktorého oživil ľudským duchom, dáva ducha božského života. A takto ho celého dvíha k Bohu, aby v ňom neostalo nič z toho, čo patrí hriechu, smrti, strasti, bolesti a zemi. Toto nám prináša náš Pán, Ježiš Kristus, ktorý je Boh a s Otcom žije a kraľuje v jednote s Duchom Svätým teraz i vždycky i po nesmrteľné veky vekov. Amen.

O pocati Pana

(Jarka, 20. 3. 2012 18:29)

Podla diela Bohoclovek od Marie Valtorty, diel I., kap.25:
Maria vravi : " Ked som pochopila svoju ulohu, ku ktorej ma povolal Boh, naplnila ma RADOST. Moje srdce,ktore bolo zatvorenou laliou sa otvorilo a vytiekla z neho KRV. Tato krv bola zakladom a zemou, z ktorej sa vybudoval klicok Pana. Aka RADOST byt Matkou!!!"