Choď na obsah Choď na menu
 


Prve tajomstvo

3. 6. 2010

   JEZIS,

 ktoreho si Panna z Ducha svateho

 pocala

  

 

Zvestovanie narodenia Ježiša Krista: Lukas 1/26-38

26  V šiestom mesiaci poslal Boh anjela Gabriela do galilejského mesta Nazareta,   27  k panne zasnúbenej mužovi menom Jozef, z domu Dávidovho. Meno panny bolo Mária.   28  Keď vošiel k nej, povedal: Raduj sa, milosti plná! Pán s tebou.   29  Ona sa zarazila nad jeho rečou a rozmýšľala, čo tento pozdrav znamená.   30  Anjel pokračoval: Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.   31  Hľa, počneš, porodíš syna a dáš mu meno Ježiš.   32  On bude veľký. Bude sa volať synom Najvyššieho a Pán, Boh, mu dá trón jeho otca Dávida.   33  Bude kraľovať nad Jákobovým domom naveky a jeho kráľovstvu nebude konca.   34  Mária odpovedala anjelovi: Ako sa to stane? Veď ja nepoznám muža.   35  Anjel jej odpovedal: Duch Svätý zostúpi na teba a zatôni ťa moc Najvyššieho, a preto aj dieťa bude sväté a bude sa volať Božím Synom.   36  Pozri, aj tvoja príbuzná Alžbeta, ktorú pokladali za neplodnú, počala vo svojej starobe syna a je už v šiestom mesiaci, aj keď o nej hovorili, že je neplodná,   37  lebo u Boha nič nie je nemožné.   38  Na to Mária odpovedala: Som služobnica Pána, nech sa mi stane podľa tvojho slova. A anjel od nej odišiel.  

 

Lukasovo evanjelium hovori

- o historickej udalosti,

ktora sa stala v chudobnom domceku v NAZARETE, v Galilei, ale aj 

o udalosti, ktora je nadprirodzena,

ktorou Boh zasahuje do dejin sveta a cloveka .

 

V tejto udalosti dojde k naplneniu dolhodobeho ocakavania zidovskeho naroda.

Stara zmluva predpovedala PRICHOD MESIASA. Nachadza sa v nej mnoho proroctiev o nom.

Izaias 7/14, Izaias 9,5 a Micheas 5,1

Dolezite je proroctvo v suvislosti s tymto tajomstvom, ktore hovori, ze PANNA pocne a porodi syna a da mu meno Emmanuel / Boh s nami/. A o jeho povode sa pise: Jeho povod je daleko,v odvekych casoch.

 

 

biblia.sk/citanie/seb/iz/7

Izaias 9. kapitola

1 Ľud, čo kráča v tmách, uvidí veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine temnoty, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si ich jasot, zväčšil si ich radosť. Radujú sa pred tebou, ako sa raduje pri žatve, ako sa jasá pri delení koristi. 3 Jarmo, čo ho ťaží, palicu na jeho chrbte a prút jeho utláčateľa si zlámal ako v dňoch Midjánčanov. 4 Každá obuv, ktorej dupot otriasa zemou, a každý krvou zmáčaný plášť budú spálené a strávi ich oheň. 5 Lebo chlapček sa nám narodil, daný je nám syn, na jeho pleciach bude spočívať vláda a jeho meno bude Obdivuhodný radca, Mocný Boh, Večný Otec, Knieža pokoja. 6 Miera jeho vlády a pokoj nebude mať konca na Dávidovom tróne a v jeho kráľovstve, ktoré upevní a posilní právom a spravodlivosťou odteraz až naveky. Horlivosť Hospodina zástupov to urobí.

Micheaš 5,1

Ty však , BETLEHEM, EFRATA,

hoci si najmenší medzi judskými rodinami,

z teba vyjde ten, ktory je určený za VLÁDCU v Izraeli.

Jeho POVOD je ODPRADÁVNA, od dni VECNOSTI.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Predstavy cloveka o splodeni dietata boli jednoznacne spojene so skusenostou, ze ide o splodenie z muza v lone zeny. Spojene so stratou panenstva, pre telesny sposob plodenia noveho cloveka, ktory bol urceny pre  ludske pokolenie po spachani prveho hriechu voci Bohu a straty raja na zemi.

Preto aj Panna Maria pri zvestovani sa pyta anjela- Ako sa to stane, ved ja muza nepoznam. A anjel jej zvestuje, ako sa to stane. Panna Maria prijima. A tak sa vyplnuje proroctvo Izaiasa: PANNA POCNE...

 Jezis ako syn Marie mohol byt povazovany za syna Jozefa, ale Jozef mal funkcu OCHRANOVAT Pannu Mariu i Syna a tiez funkciu VYCHOVAVATELA Syna. Bol strazcom rodiny a robotnikom, ktory sa staral o materialnu stranku zivota na zemi.

Panna Maria v case mimoriadnej udalosti ZVESTOVANIA bola zasnubena, nezacala zit so sv.Jozefom ako zena a muz v manzelstve.

Okrem toho tradicia hovori i o tom, ze sa tak Maria aj Jozef prv, nez Bozia prozretelnost rozhodla o tom, ze maju zit spolu,  zasvatili Bohu vo svojom panenstve. Na zidovske casy duchovneho zivota velmi nezvykle. 

 

A tak v lone Marie dochadza k pocatiu Syna nadprirodzenym sposobom.Bude t  Syn Boha i Syn cloveka. Je Synom Boha Otca, ktory posiela svojho Syna do lona Marie, aby v nom skrze Ducha sv.prijal ludsku prirodzenost.

Ludsku prirodenost prijima z tela precisteho , ktore bolo vopred uz pri pocati ochranene od dedicneho hriechu.Je synom cloveka - lebo je synom matky, zeny, ale takej, ktorej sa dedicny hriech ani ziaden osobny nedotkol.

 

Preto sa modlime : Jezis bol splodeny, nie stvoreny - vo Vyznani viery. Splodeny skrze Ducha svateho.

Stvoreny je kazdy novy clovek, kazde nove zive stvorenie, sposobom, ktory urcil Boh - zo  zeny a  z muza.

 

Sviatok, ktory slavime 25.3. je sviatkom Splodenia Bozieho syna v lone Panny Marie. Je sviatkom, ktorym slavime zostupenie Slova - druhej Bozskej osoby jedineho Boha, Najsvatejšej Trojice, do lona Matky 

preto, aby toto Slovo prijalo  na seba ludsku prirodzenost, aby sa stalo CLOVEKOM.

 

Tento sviatok nema nic spolocne s pocatim cloveka, stvorenim noveho cloveka z muza a zo zeny, ktori vedome alebo nevedome v akte spojenia tela spolupracuju s Bohom, ktory vlieva do tela dusu.

Sviatok 25.3. je oslavou diela spasy, oslavou udalosti, ktoru Katechizmus nazyva

zaciatok DIELA SPASY Jezisa Krista.

Je to nieco tak nesmierne velkeho, ze by sa to nemalo zamienat a ulozit do mysle ako nieco, co je podobne s pocatim nejakeho cloveka vo svete, ktore chceme ochranit pred smrtou v lone matky.

Nema nic spolocne s pocatim dietata v lone matiek, aj ked sa na Slovensku tento zvyk uz tak ujal, ze veriaci potom nepoznaju a nechapu vyznam udalosti Zvestovania.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spojenie bozskej a ludskej prirodzenosti je hypostaticke. 

Hypostaticka unia,

to je oznacenie pre osobne spojenie - dve prirodzenosti su spojene v jednej osobe - a tou osobou je DRUHA OSOBA BOZIA . Zaciatkom hypostatickej unie, zaciatkom vtelenia, zaciatkom utvorenia ludskej prirodzenosti druhej bozskej osoby je udalost ZVESTOVANIA- slova anjela Duch svaty zostupi na Teba... a Mariino FIAT bolo konecnym slovom pre tento zaciatok.

Kristus clovek je

-   ludska osoba,ktora je Bohom , ma v sebe prirodzenost Boha a 

-   Bozia osoba, ktora si vzala ludsku prirodzenost.

Clanok viery o hypostatickej unii vychadza zo slov Jezisa z cias, kedy zil na zemi

Tomuto zjaveniu zodpoveda aj viera apostolov.

Okrem hriechu a nezriadenej ziadostivosti bol Jezis Kristus vo vsetkom podobny cloveku.

 

Ucitelsky urad pri formulovani hypostatickej unii pouziva vyrazy

osoba, prirodzenost a subsistencia.

Z ucenia Chalcedonskeho koncilu je zrejme, ze sa nesmie zamienat osoba s vyrazom prirodzenost.

V Bohu je jedno bytie, jedna prirodzenost, ale su v nom tri osoby / aj tri hypostazy aj tri subsistencie/.

V Jezisovi Kristovi su dve prirodzenosti, a to bozska a ludska  / aj dve podstaty aj dve bytia/,

ale len jedna osoba , a to bozska / a aj jedna subsistencia a jedna hypostaza/

DVE PRIRODZENOSTI:

 

Ludska prirodzenost znamena  telo, krv a dusu ,

Bozia prirodzenost znamena BOZSTVO - druha Bozska osoba , ktorym je Slovo Bozie a ktore je Synom Otca.

 

Nikdy sa bozszvo od OKAMIHU vtelenia neoodelilo od luskej prirodzenosti, ani v case smrti Jezisa na krizi.

Telo Krista este pred svojim ukrizovanim tu na zemi prijalo podobu chleba a toto telo , tato prirodzenost je nadalej spojena s bozskou prirodzenostou a preto TELO Jezisa v podobe chleba, to je Boh, druha Bozska osoba, Slovo Bozie.

---------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prisla plnost casu. Nastal okamih, ktory bol od vecnosti v mysli vsemohuceho Boha Stvoritela pripraveny pre to, aby Boh, ktory je Otcom, poslal na zem svojho JEDNORODENEHO SYNA.

Tento  okamih  ocakavala v modlitbach aj Maria tak ako vsetci zbozni zidia  vyprosujuc si skory prichod prorokmi prislubeneho Mesiasa.

Stastna je chvila,kedy sa SLOVO STALO TELOM a PREBYVALO MEDZI NAMI. Bozi Syn vzal na seba ludsku prirodzenost.  A ludska prirodzenost bola povysena Slovom Bozim k dostojnosti Boha, aby sa tak kazdy clovek stal vo viere dietatom nebeskeho Otca.  Inak vyjadrene: Stastna je chvila  okamihu vtelenia,kedy  SLOVO vo svojej Bozskej Osobe prijima  ludsku prirodzenost a v tejto hypostatickej jednote je ludstvo pozdvihnute k osobnej jednote so samym Bozstvom.

Spojenie bozskej a ludskej prirodzenosti v pocatom Dietati  je  hypostaticke. Jezis je Synom Najvyssieho podla svojej bozskej prirodzenosti a Synom Marie, Panny, podla svojej ludskej prirodzenosti. Je jednou osobou, Bohoclovek, s dvoma prirodzenostami.

Vtelenie Bozieho Slova je zaciatkom diela spasy Jezisa Krista.

Nevyslovny je  okamih ZVESTOVANIA.

 

Boh poslal archanjela Gabriela, aby prijal Mariine ANO k uskutocneniu jeho VECNEHO PLANU SPASY a k velkemu tajomstvu VTELENIA SLOVA v panenskom lone Marie. Tato historicka udalost je nadprirodzenym zasahom do zivota Marie a buducnosti celeho ludstva

Slovo Otca sa z lasky cele zverilo Marii. Po jej Fiat  ZOSTUPILO do jej panenskeho lona. Zverilo sa Marii vo svojej bozskosti.  Vecne Slovo  druha Osoba Najsvatejsej Trojice, sa po vteleni ukrylo a schulilo v pribytku zazracne pripravenom Duchom svatym - v PANENSKOM LONE. Zverilo sa Marii vo svojej ludskosti hlbokym sposobom , ako sa zveruje kazde dieta svojej mame, od ktorej ocakava vsetko: krv, telo, dych , potravu a lasku, aby kazdym dnom v jej tele rastlo.Preco sa Boh  zveril ludskemu tvoru?  Dovod treba hladat v tajomstve Bozej lasky. Boh si mohol zveril aj ine cesty,aby prisiel k cloveku, ale zvolil si Mariinu cestu.Je to cesta hlbokej pokory a vedomia vlastnej ubohosti a cesta dokonalej ochoty plnit Boziu volu.

 

Maria je preto MATKOU VTELENIA tak ako je Matkou Vykupenia, ktore ma tu svoj podivuhodny zaciatok.

Okamih Vtelenia je spolupracou - Druha Osoba Najsvatejsej Trojice ZOSTUPILA do lona Panny Marie v ocakavani jej materskej spoluprace, aby mala od nej svoju ludsku prirodzenost, a tak sa mohla stat Clovekom v Bozskej Osobe Mariinho Syna Jezisa.Maria  s velkou laskou darovala Slovu ludsku prirodzenost. Maria je MATKOU BOHA. Bola vyvolena, aby priniesla BOHA ludom a vyvolena,aby  ako Matka vsetkych ludi privadzala ludi k Bohu. Cele Nebo, ako verime, jasalo, lebo sa divalo na Tajomstvo vtelenia, ktore bolo zaroven tajomstvom LASKY MARiinho Neposkvrneneho Srdca.

 

. Mariine ANO je ovocim jej MLCANIA, vnutorneho i vonkajsieho,v ktorom zila a v ktorom sa orientovala iba na hladanie SLOVA BOZIEHO. Toto mlcanie dokonale ukryvalo velky Otcov plan.A Maria ho aj po Vteleni nadalej ziarlivo strazila  vo svojom Srdci. jej matersky suhlas bol NEVIDITELNY a TAJNY,  cakal ho a prijal Boh Otec.
Mariine ANO je tiez ovocim jej mnohych modlitieb. A jej ANO bolo tiez dokonalym SUHLASOM k UTRPENIU, pretoze v okamihu Vtelenia Maria prijala cele utrpenie Synovo.

 Boh požehnal zem, keď na ňu zostúpil náš Spasiteľ. (Origenes)

Kol 2, 9. 10. 12    V Kristovi telesne prebýva celá plnosť Božstva

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

podla ctih.Marie z Agredy II.diel kap.20

(Jarka, 9. 7. 2021 0:04)

Najsvatejsie clovecenstvo / ludska prirodzenost/ Jezisa Krista bola
VLASTNICTVOM VECNEHO OTCA,

nielen ako ostatni ludia mocou stvorenia

ale aj skrze HYPOSTATICKE zjednotenie ludskej prirodzenosti s osobou SLOVA,

ktora je z podstaty Boha ako jednorodeny Syn, pravy Boh z praveho Boha, splodena.

podla ctih.Marie z Agredy II.diel kap.20

(j., 9. 7. 2021 0:03)

Najsvatejsie clovecenstvo / ludska prirodzenost/ Jezisa Krista bola
VLASTNICTVOM VECNEHO OTCA,

nielen ako ostatni ludia mocou stvorenia

ale aj skrze HYPOSTATICKE zjednotenie ludskej prirodzenosti s osobou SLOVA,

ktora je z podstaty Boha ako jednorodeny Syn, pravy Boh z praveho Boha, splodena.

Pan Jezis vravi sv.Katarine Sienskej

(Jarka, 5. 11. 2020 22:08)

Najdrahšia dcéra, chcem ti predovšetkým ukázať dôstojnosť, do ktorej som ich /knazov/ vďaka svojej dobrotivosti postavil: táto dôstojnosť prekračuje
moju lásku k všetkým tvorom,
ktoré som stvoril podľa svojej podoby a obrazu a
ktoré som nanovo stvoril k milosti v krvi svojho jednorodeného Syna,

v ktorom ste dostali veľké povýšenie,

pretože som spojil svoje božstvo s ľudskou prirodzenosťou.

Toto povýšenie je také veľké, že vám získalo
vyššiu vznešenosť a dôstojnosť, ako majú anjeli,

pretože som nevzal na seba anjelskú, ale ľudskú prirodzenosť.

Preto som sa ja, Boh, stal človekom a človek sa stal Bohom,

ako som ti povedal, tým, že som spojil
svoju božskú prirodzenosť s vašou ľudskou prirodzenosťou.

z Breviara 4.1.2017

(Jarka, 4. 1. 2018 8:34)

Z Päťsto kapitol svätého opáta Maxima Vyznávača

(Centuria 1, 8-13: PG 90, 1182-1186)

Tajomstvo stále nové

Božie Slovo sa raz narodilo v tele (porov. Tít 3,4) (v čom sa zjavila jeho dobrota a láska k človeku), ale pre tých, čo po ňom túžia, chce sa stále znova rodiť duchovne. Stáva sa dieťaťom a rastie úmerne s rozvojom ich čností. Zjavuje sa v takej miere, v akej je kto schopný prijať ho. Pritom nezužuje závistlivo a žiarlivo svoju nesmiernu veľkosť, len skúma, akým spôsobom a do akej miery sú schopní vidieť ho tí, čo po ňom túžia, ale jeho tajomstvo je také veľké, že ostáva navždy nepochopiteľné pre všetkých.

Preto keď svätý Apoštol múdro uvažuje o hĺbke tohto tajomstva, hovorí: „Ježiš Kristus je ten istý včera i dnes a naveky.“ (Hebr 13,8) Tým chce povedať, že toto tajomstvo je vždy nové: nijaká myseľ ho nikdy nemôže úplne pochopiť, a preto nestarne.

Narodil sa Kristus, Boh, vzal si telo obdarené rozumovou dušou a stal sa človekom; on, čo dal povstať všetkým veciam z ničoho. Vo dne jasne žiari hviezda od Východu a vedie mudrcov na miesto, kde leží Slovo, ktoré si vzalo telo. Ona ukazuje, že Slovo, hoci bolo obsiahnuté v zákone a prorokoch, tajomne prevyšuje zmyslové poznanie a pohanov privádza k jasnému svetlu poznania.

Správne chápaná reč zákona a prorokov privádza ako hviezda k poznaniu vteleného Slova tých, čo sú silou milosti povolaní podľa Božieho rozhodnutia (porov. Rim 8,28).

Boh sa stáva dokonalým človekom a nič nemení na ľudskej prirodzenosti, výnimkou je iba hriech (ktorý napokon ani nepatrí k prirodzenosti človeka), aby svojím telom ako návnadou zlákal pažravého draka, ktorý nenásytne dychtí po ľudskom tele. Božská sila skrytá v tomto tele mala mu byť jedom, ktorý ho úplne zničí, ale pre ľudskú prirodzenosť bude tá istá božská sila skrytá v tele liekom, ktorý v nej obnoví prvotnú milosť. Drak kedysi vychrlil svoj jed na strom poznania a skazil ľudskú prirodzenosť, ktorá ho ochutnala; teraz sa opovážil zhltnúť aj Pánovo telo, lenže božská sila v ňom ukrytá ho porazila a zničila.

Veľké tajomstvo Božieho vtelenia zostane navždy tajomstvom. Veď ako môže byť Slovo bytostne ako osoba v tele, keď je tá istá osoba celá bytostne u Otca? Ako to, že to isté Slovo, ktoré je celou svojou prirodzenosťou Bohom, stalo sa celou prirodzenosťou človekom, a pritom ani z jednej prirodzenosti nechýba: ani z božskej, ktorou je Boh, ani z našej, ktorou sa stal človekom?

Jedine viera chápe tieto tajomstvá, lebo ona je podstatou a základňou vecí, ktoré prevyšujú každý pochop ľudskej mysle a rozumu (porov. Hebr 11,1).

s.Katraina Sienska - Dialogy

(Jarka, 20. 5. 2016 21:03)

Aby som ljudi vytrhol smrti, dal som im mojho vteleneho Syna
/ Dialogy sv.Katarina Sienska
a udicou mojho Bozstva som chytil diabla, ktory pravdu nemohol spoznat.
Pravda, Slovo,ktore sa stalo telom,prisla, aby LOZ, ktorou ludia boli podvedeni, bola pohltena a znicena.
Skrze smrt dal vam On zivot,a a sice nie mocou Clovecenstva, ale mocou Bozstva, ktore spojilo ludsku prirodzenost s mojou PROZRETELNOSTOU. Aby konalo pokanie za VINU, ktora voci mne, najvyssiemu dobru, bola uskutocnena.

Slovo Otca

(Jarka, 27. 9. 2015 9:40)

Panna Maria knazom MKH vysvetluje:
Opakuje sa udalost popisana v Pisme sv. o BABYLONSKEJ VEZE - pritomnost dramy zmatenia jazykov. Zmatok z vlastnych slov.
Liek: Pocuvat hlasu Panny Marie.
Maria uci pocuvat iba Slovo Otca. Slovo, ktore sa stalo Telom.
Srdce Marie sa otvorilo, aby ho prijalo a ako vzacny poklad strazilo.
Slovo, ktore sa stalo telom v najcistejsom lone Matky.
DNES JE TREBA POCUVAT toto SLOVO.
JE TREBA HO PRIJAT A ZIARLIVO HO UCHOVAVAT.

Dnes je Jeho hlas akoby zastreny - je to Slovo Otca, je to Jezis,ktoreho neposluchaju.

Biblicke citaty o ulohe Marii v dejinach spasy

(Jarka, 17. 7. 2015 7:11)

BIBLICKY ZAKLAD MARIANSKEJ UCTY
prelozene z web stránky
www.scripturecatholic.com
zameranej na biblické verše
vysvetľujúce to,
v čo verí
Katolíc
ka Cirkev.
Autor: John Salza
Slovensky preklad: Martin Sobota
1. Jedinečnosť Márie ako Matky Božej
Gen. 3:15
-
od úplného začiatku môţeme pozorovať, ţe Boh dáva Márii jedinečnú
úlohu v histórii spásy. Boh hovorí
"Položím nepriateľstvo medzi teba a ženu, medzi
tvoje potomstvo a j
ej potomstvo."
Toto sa vzťahuje na Jeţiša
(to "nepriateľstvo") a
Máriu ("ţenu"). Vý
raz "jej potomst
vo" (spermatos) nie je spomenutý
nikde inde v
Písme.
Gen 3:15 / Zjv
. 12:1
-
Písmo začína a aj končí
so ţenou, ktorá bojuje so satanom. Toto
poukazuje na mo
c te
jto ţeny s potomstvom a učí nás
,
ţe Jeţiš a Mária sú Nový
Adam a
Nová Eva.
J
n 2:4, 19:26
-
Jeţiš volá
Máriu "ţena" a tak isto je nazvaná aj v Gen. 3:15. Tak
,
ako
Eva b
ola matkou starého stvorenia, Má
ria je matkou nového stvorenia. Pokolenie tejto
ţeny
pošliape hadovi hlavu.
Iz 7:14; Mt 1:23
-
panna (po grécky "parthenos") počne Syna a dá mu meno Emanuel,
č
o znamená "Boh s nami."
J
n 1:14
-
Bo
h v tele prebýval medzi nami. Má
r
ia je Panenská Matka Boţia.

Plnost casov - Redepmtoris Mater /encyklika JPII./

(Jarka, 17. 7. 2015 6:24)

1. Matka Vykupiteľa má v pláne spásy svoje presné miesto, lebo "keď prišla plnosť času, Boh poslal svojho Syna, narodeného zo ženy, narodeného pod zákonom, aby vykúpil tých, čo boli pod zákonom a aby sme dostali adoptívne synovstvo. Pretože ste synmi, poslal Boh do našich sŕdc Ducha svojho Syna a on volá: "Abba, Otče!" (Gal 4,4-6).
Týmito slovami apoštola Pavla, ktoré Druhý vatikánsky koncil uvádza v dogmatickej konštitúcii Lumen gentium na začiatku náuky o preblahoslavenej Panne Márii,1 chcem aj ja začať svoje úvahy o význame, ktorý má Mária v tajomstve Krista, a o jej aktívnej a príkladnej prítomnosti v živote Cirkvi. Tieto slová totiž spoločne velebia lásku Otca, poslanie Syna, dar Ducha, ženu, z ktorej sa zrodil Vykupiteľ, i naše Božie synovstvo v tajomstve "plnosti času".2
Táto plnosť určuje od celej večnosti stanovenú chvíľu, v ktorej Otec poslal svojho Syna, "aby nezahynul nik, kto v neho verí, ale aby mal večný život" (Jn 3,16). Označuje blaženú chvíľu, keď "Slovo, ktoré bolo u Boha... sa stalo telom a prebývalo medzi nami" (Jn 1,1.14) a stalo sa naším bratom. Značí chvíľu, keď Duch Svätý, ktorý už predtým naplnil milosťou Máriu z Nazareta, utvoril v jej panenskom lone Kristovu ľudskú prirodzenosť. Ukazuje chvíľu, v ktorej vstúpila večnosť do času a tým bol aj sám čas vykúpený a naplnený tajomstvom Krista stal sa definitívne "časom spásy". A je napokon tajomným začiatkom putovania Cirkvi. V liturgii totiž Cirkev pozdravuje Máriu ako svoj počiatok,3 lebo v nepoškvrnenom počatí vidí spásonosnú veľkonočnú milosť, anticipovanú v jej najvznešenejšom úde, ale hlavne preto, že v udalosti vtelenia stretáva nerozlučne spojených Krista a Máriu: toho, ktorý je Pánom a hlavou Cirkvi, a tú, ktorá sa svojím fiat - staň sa, prvým v Novom zákone, stáva predobrazom jej postavenia ako nevesty a matk

Krv Kristova

(J, 2. 5. 2015 2:48)

Večné Božstvo, večná Trojica, ty si spojila

krv svojho jednorodeného Syna s božskou prirodzenosťou,

a preto má takú veľkú cenu!


/sv.Katarina Sienska- Dialogy/

Zo Zjaveni sv.Brigity

(J., 28. 4. 2015 9:19)

Ja som Ježiš Kristus, ktorý s tebou hovorím. Ja som ten, kto bol v lone Panny, pravý Boh a pravý človek. Hoci som bol v Panne, stále som vládol nad všetkým spoločne s Otcom. Ten, ktorý je mojím zlomyseľným nepriateľom, pripomína tri veci. Po prvé je ako orol, ktorý lieta vo vzduchu, zatiaľ čo ostatné vtáky lietajú pod ním, po druhé je ako vtáčnik, ktorý hrá na píšťale postriekanej lepkavou smolou melódiu lahodiacu vtákom tak, že sa k píšťale zlietavajú a prilepia sa ku smole; po tretie je ako bojovník, ktorý je prvý v každom súboji.

Je ako orol, pretože vo svojej pýche nedokáže nad sebou nikoho zniesť a zraňuje každého, na koho dosiahne pazúrmi svojej zlovôle. Odrežem krídla jeho moci a pýchy a vykorením zo zeme jeho skazenosť. Odovzdám ho do neuhasiteľného oleja, kde sa bude bez konca trápiť, ak nezmení svoje cesty.

Je tiež ako vtáčnik v tom, že priťahuje všetkých k sebe sladkosťou svojich slov a prísľubov, ale ktokoľvek k nemu príde, je lapený do záhuby a nemôže z nej utiecť. Z tohto dôvodu mu vtáky pekiel vykľajú oči, aby nikdy nevidel moju slávu, iba len večnú temnotu pekla. Urežú mu uši, takže nebude počuť slová mojich úst. Za jeho sladké slová mu budú pôsobiť horkosť od päty až k temenu a toľko trestov podstúpi, koľko je tých, ktorých zviedol k záhube.

Je tiež ako bojovník, ktorý je prvý v zlobe, neochotný dať komukoľvek prednosť a odhodlaný každého zraziť. Ako bojovník teda bude mať prvé miesto v každom treste, jeho trest bude neustále obnovovaný a nikdy neskončí. Avšak kým je jeho duša v jeho tele, moja milosť je pre neho pripravená.“

Skuska sv.Jozefa

(Jarka, 17. 3. 2014 23:31)

Podla:http://abu-bratislava.sk/portal/node/405

Jozef a Mária boli viazaní manželskou zmluvou. Ale Jozef si ešte neodviedol Máriu do svojho domu. Vtedy sa dozvedel, že jeho manželka čaká dieťa. Jej tehotenstvo je pre Jozefa nezvyčajným prekvapením. Manželské spolužitie totiž ešte počas tohto obdobia nebolo dovolené.

Jozef zatial vysvetlenie pre tehotenstvo nepozná. Nevie, ze Dieťa bolo počaté bez ľudskej zásluhy...

Jozef chce dodrzat zakon Mojzisa a vie, ze musi Mariu prepustit, vie, ze nemoze byt jeho manzelkou. Máriu vsak nechce vystaviť potupe. Rozhodol sa ju POTAJOMKY prepustiť.

Význam Jozefovej spravodlivosti a následného konania sa musí vnímať vo svetle starozákonnej spravodlivosti. Keďže bol spravodlivý, mal povinnosť dodržať Boží zákon, daný vyvolenému ľudu prostredníctvom Mojžiša, ktorý predstavoval najvyššiu normu pre starozákonnú svätosť. Jozef mal podľa Mojžišovho zákona právo zistiť Máriinu spoluvinu alebo nevinu na súde (porov. Dt 22). Jozef nepovažoval za vhodné manifestovať svoju spravodlivosť na úkor Márie, nechcel ju preto vystaviť verejnej potupe, ktorú by Mária na súde zažila, chce ju toho uchrániť a preto volí nie ten najprísnejší spôsob, ale koná voči Márii zhovievavo.

Svätý Ján Zlatoústy komentuje túto situáciu takto: Hoci, z jednej strany, by bol porušil zákon, keby ju bol ponechal pri sebe, z druhej strany, bol by ju vystavil smrti, ak by ju bol udal a nechal predviesť pred súd, on neurobil ani jedno ani druhé, ale zaujal postoj, ktorý prevyšoval postoje Mojžišovho zákona. Je správne, aby v predvečer príchodu milosti, ktorú prináša Spasiteľ, prejavili sa viaceré znaky novej vyššej spravodlivosti. Ako keď vychádza slnko, ešte predtým než ukáže svoje lúče, osvetľuje z diaľky svojím svetlom veľkú časť sveta, tak aj Kristus, ktorý sa už pripravoval, aby mohol vyjsť z lona Panny, už osvecoval, ešte pred svojím narodením celý svet. A práve kvôli tomu, ešte dávno pred svojím narodením, prorokov uchvacovala radosť, ženy predpovedali budúcnosť a Ján, ešte v lone svojej matky, poskočil od radosti. Odtiaľto pochádza aj Jozefova múdrosť, ktorú prejavil v tejto situácii. On neobviňuje Pannu, ani ju nekarhá, ale sa obmedzí iba na to, že uvažuje nad tým, ako potajomky ju prepustí. (porov. Sv. Ján Zlatoústy, Omelie sul Vangelo di Matteo 4, 4)

Vztah sv.Jozefa a Panny Marie

(Jarka, 17. 3. 2014 23:26)

Zdroj:http://abu-bratislava.sk/portal/node/405
V slovenskom preklade Matúšovho evanjelia je napísané, že Mária bola s Jozefom zasnúbená. Toto vyjadrenie poukazuje na skutkový stav, že Mária ešte nežila s Jozefom v jednom dome, ale po právnej stránke už boli skutočnými manželmi. Vo vyvolenom národe v časoch Pána Ježiša sa ako prvý krok pri uzatváraní manželstva konalo tzv. zasvätenie (v aramejčine qiddušin). Pri tomto zasvätení sa spísala pred svedkami manželská zmluva, na základe ktorej sa aj Mária hneď stala právoplatnou manželkou Jozefa (vv. 20.24). Zvyčajne po uplynutí jedného roku po podpísaní manželskej zmluvy nastal tzv. odvedenie (v aramejčine nišuin), kedy si manžel odviedol manželku do svojho domu a následne nato začali spolu bývať. Manželská zmluva bola často, ako je tomu u ortodoxných židov aj dnes, výsledkom predošlej dohody rodičov manželov. V časoch narodenia Pána Ježiša dievčatá vstupovali do manželstva zvyčajne v období dospievania (už okolo 12. roku). Zostávali však žiť s rodičmi až do doby, kým si ich manžel zabezpečil vlastný dom.

Jozef a Mária boli viazaní manželskou zmluvou. Ale Jozef si ešte neodviedol Máriu do svojho domu. Vtedy sa dozvedel, že jeho manželka čaká dieťa

Zidovska matka a obriezka

(Jarka, 21. 2. 2014 22:45)

Narodenie rozhoduje o zidovskom povode. Kazde dieta,ktore na svet prinasa zidovska matka - ci je to chlapec alebo dievca, je dietatom zidovskeho naroda. Bude mat zidovsku narodnost. nezalezi na bydlisku. Slovo narod svoj povodny vyznam - rozhoduje narodenie dietata a povod matky. Zidovske dieta nikdy nestrati tuto patricnost k zidovskemu narodu. Nemoze ju neskor ani popriet, ziaden urad na to neexistuje. Prislusnik zidovskeho naroda nikdy nemoze popriet svoj povod.

Kazda zidovska matka, na otcovi nezalezi , moze zabranit obrezaniu svojho dietata,ktore sa kona 8.den po narodeni a kedy dostava zidovske dieta svoje meno. Ale ani odmietnutie obriezky neznamena, ze to nebude zidovske dieta. Ani vtedy sa povod nemeni,ak obcan zidovskeho povodu sa stane clenom napr.katolickej cirkvi. Preto plati, ze ten,ktoreho matka je zidovskeho povodu, zidovskou matkou, ma vzdy zidovsky povod. Ak zidovske dieta na osmy den po narodeni neobrezali, zostava neobrezanym zidom.
Skrze obriezku sa dieta sa zacleni do zvazku Abrahama. Dieta sa stava clenom NARODA ZMLUVY, zmluvy Boha s Izraelom. Obriezka je tu znakom zmluvy Boha s narodom Zidov.
Podla prikazu Boha, ktory prijal Mojzis na hore Sinaj a je zidovskym zakonom, dieta ma byt obrezane 8.den po narodeni/3.Mos 13,3/ Je to vzdy osmy den,aj keby to bol sviatok.
Dieta privadzali rodicia do synagogy /kedysi/.Dnes je to obvykle nejaky dom stretavania sa.

Evanjelium podla Lukasa:
Po osmich dnoch,ked ho bolo treba obrezat, DALI MU MENO JEZIS, ktorym ho anjel nazval skor,ako sa pocal v zivote Matky. /Lk 2,20/

V plnosti casu

(Jarka, 8. 4. 2013 7:48)

Boh chcel, aby Jeho večný Syn prijal ľudskú prirodzenosť v lone Panny Márie.
1 Jn 4, 10
Láska je v tom, že nie my sme milovali Boha, ale že on miloval nás a poslal svojho Syna ako zmiernu obetu za naše hriechy.
Ef 1, 9b-10
Boh si v ňom predsavzal uskutočniť v plnosti času: zjednotiť v Kristovi ako v hlave všetko, čo je na nebi aj čo je na zemi.

Viera plodi ucast na bozskej prrodzenosti

(Jarka, 8. 4. 2013 7:38)

Bože Otče, ty si chcel, aby tvoj večný Syn prijal ľudskú prirodzenosť v lone Panny Márie; prosíme ťa, daj, aby všetci, ktorí ho vyznávajú ako pravého Boha a pravého človeka, mali UCAST na jeho božskej prirodzenosti. Skrze nášho Pána Ježiša Krista, tvojho Syna, ktorý je Boh a s tebou žije a kraľuje v jednote s Duchom Svätým po všetky veky vekov.

Sviatok Zvestovania

(Jarka, 8. 4. 2013 7:24)

Dnes vo zvestovaní Pána slávime počiatok našej spásy; preto s dôverou prosme:
Nech sa za nás prihovára svätá Bohorodička.
Bože, ako Panna Mária prijala radostné posolstvo od anjela,
— daj, nech aj my ochotne prijmeme nášho Spasiteľa.
(Nech sa za nás prihovára svätá Bohorodička.)

Dve prirodzenosti

(Jark, 8. 4. 2013 7:19)

Boh pre svoju nesmiernu lásku, ktorou nás miluje, poslal svojho Syna v tele podobnom hriešnemu. Aleluja.

Flp 2, 6-7
Kristus Ježiš, hoci má božskú prirodzenosť, nepridŕžal sa svojej rovnosti s Bohom, ale zriekol sa seba samého, vzal si prirodzenosť sluhu, stal sa podobný ľuďom a podľa vonkajšieho zjavu bol pokladaný za človeka

Zo sukromneho zjavenia re MHK

(Jarka, 11. 1. 2013 9:13)

Vaša Matka bola povolaná, aby dúfala napriek tomu, ako sa veci javili, a spoľahla sa v úplnej dôvere jedine na Božie Slovo. Tak sa stala Matkou Slova a darovala vám svojho Syna Ježiša.
/ na sviatok sv.Anny r.1976/

Zo zjavenia pre MKH

(Jarka, 11. 1. 2013 8:59)

V tento deň, keď celé nebo jasá, keď pozerá na tajomstvo Vtelenia Slova, radujte sa aj vy, ktorí pozeráte na tajomstvo lásky vašej Matky.
Nie je všetkým dané pochopiť toto tajomstvo lásky – je dopriate len tým, ktorí majú čisté srdce: Prostým, maličkým, chudobným. (…)“/r.1976/

Zo sukromneho zjavenia pre MKH

(Jarka, 11. 1. 2013 8:58)

V okamihu, keď zaclonená svetlom Ducha som povedala svoje ,áno‘ vôli Pánovej, Slovo Otca, druhá Osoba Najsvätejšej Trojice zostúpila do môjho najčistejšieho lona v očakávaní mojej materinskej spolupráce, aby mala odo mňa svoju ľudskú prirodzenosť a mohla sa tak stať človekom v božskej Osobe môjho Syna Ježiša.
Vidíte, ako sa Boh úplne zveril tomuto svojmu ľudskému tvorovi? Dôvod treba hľadať v tajomstve Božej lásky./25.3.1976/