Choď na obsah Choď na menu
 


Stvrte tajomstvo radosti

3. 6. 2010

 

Jezis,

 

 ktoreho si Panna v chrame obetovala

 

 

 

 

 

Lukáš (Lk 2,22-30). „Keď uplynuli podľa Mojžišovho zákona dni ich očisťovania, priniesli ho do Jeruzalema, aby ho predstavili Pánovi, ako je napísané v Pánovom zákone: ´Všetko mužského rodu, čo otvára lono matky, bude zasvätené Pánovi´ a aby obetovali, ako káže Pánov zákon, pár hrdličiek, alebo dva holúbky.“

 

Panna Maria POSLÚCHA zidovsky zakon.

Riadi sa ním, i keď ako Matka Boha očisťovanie kňazom nepotrebuje.

Zidia vnutorne duchovne porozumeli, co konali svojim obradom, Panna Maria v duchu tuto obetu vyplnila. Spojila svoj umysel s tym, co tento obrad predobrazoval a

priniesla Syna Bozieho ako obetu za cele clovecenstvo.

Tak ako povedala svoje ANO v den vtelenia, tak hovori svoje ANO aj v tomto obrade a dava povolenie na zmuvu Novu,tento obrad bol predovbrazom a prvou pripravou.

 

UKON OBETOVANIA - STARÝ ŹÁKON

 Rozjimania - Dni očisťovania a obeta zmierenia- Levitikus 12 BIBLIA (estranky.sk)

Rozjimania - Zasvatenie prvorodeného - zákon Mojžiša (estranky.sk)

Rozjimania - Jeruzalemský chrám (estranky.sk)

KATECHIZMUS:

Katechizmus o tajomstva Jezisovho detstva:

http://www.katechizmus.sk/index.php?action=getk&kid=716

529 Obetovanie Ježiša v chráme (583) ho predstavuje ako prvorodeného, ktorý patrí Pánovi.

So Simeonom a Annou celé očakávanie Izraela prichádza na stretnutie so svojím Spasiteľom (tak túto udalosť volá byzantská tradícia)

Ježiš je uznaný za toľko očakávaného Mesiáša,(439)

za „svetlo pohanov“ a „slávu Izraela“,

ale aj za „znamenie, ktorému budú odporovať“.

Meč bolesti predpovedaný Márii ohlasuje tú inú, dokonalú a jedinú obetu,(614) obetu kríža, ktorá prinesie spásu, ktorú Boh „pripravil pred tvárou všetkých národov

SVIATOK V CIRKVI

Rozjimania - Sviatok obetovania Pána v kresťanstve (estranky.sk)

Jan Pavol II. spojil tento sviatok s obnovou reholnych slubov.

 

NEPOŠKVRNENĚ SRDCE PANNY MÁRIE JE po vypočutí pororckých slov Simenona po akte obetovania

PREBODNUTĚ MEČOM!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

ZJAVENIE VSETKYM NARODOM

 

Matka Boha putuje do Jeruzalemskeho chramu a nesie v naruci Dieta Jezis na miesto jeho Zjavenia.

Na rukach svojej Matky sa Jezis zjavuje vsetkym narodom.

Plni svoje bozske poslanie, zjavuje sa ako Spasitel sveta.

 

Panna Maria poslucha zidovsky zakon, obetuje svojho Syna, ktory je Bohom a po vyplneni povinosti, ktore boli platne pre zidovskeho obcana, prichadza Bozia milost . V chrame z ust starca Simenona je pocut slova o Svetle, ktore je tu pohanov i pre slavu Izraela.

 

Lukáš 2:32 SSV

" svetlo na osvietenie pohanov a slávu Izraela, tvojho ľudu.“

 

SVETLO POHANOV

 

ZNAMENIE,KTOREMU BUDU ODPOROVAT

 

Panna Maria nebola povinna podriadit sa ocistovaniu. Symbolickou recou vyjadrene, bola cistejsia ako sneh Libanonu. Jej panenstvo nebolo porusene, ale porodom zoslachtene, vyvysene.Posluchala vsak zakon. Vo viere vieme ci dokazeme prijat, ze keby dostala ine nariadenie priamo od Boha, do Jeruzalema by nesla. Aj preto, ze v Jeruzaleme cihal na dieta Herodes, ktory ocakaval troch vychodnych mudrcov.

 Plnenim zidovskeho nariadenia Panna Maria prinasa svoje Dieta a Bozieho Syna na svojich rukach nebeskemu Otcovi. Vyplnila tym obrad v duchu. Prinasa vsak inu - obetu  za cele ludstvo, ktore bude neskor Jezisovou smrtou vykupene.

V tomto radostnom tajomstve  mozeme hladat preto  predobraz a pripravu buducej Jezisovej obety. A Panna Maria hovori s radostou dnes opat svoje Ano tak ako pri Zvestovani archanjela.Onedlho skusi aku ucast bude mat na obeti svojho Syna.

Jeruzalemsky chram nikdy nevidel takuto slavu. Nikdy nemal takej obety, ako bola ta, ktoru prinasala Panna Maria - JEDINA OBETA BOHU MILA a DOSTATOCNA.

Svate clovecenstvo Jezisa Krista  bolo vlastnictvom vecneho Otca, nie vdaka stvoreniu - ako tomu je u ostatnych ludi- ale prostrednictvom hypostatickeho zjednotenia - jednoty s osobou Slova - praveho Boha z Boha praveho - zo svojej vlastnej podstaty ako jednorodeny Syn. Ale aj tak pre skryte tajomstva a  k naplneniu zakona, ktoreho konecnym cielom je Kristus- bol Jezis privedeny do chramu ako obeta.

 http://www.svatepismo.sk/listovat.php?kniha=49&kapitola=2

 Zachovane je vsetko, co je predpisane:

Obetovanie ako akt, obetny dar a vykupne. Prejavuje sa tu chudoba svatej Rodiny , sv.Jozef s Pannou Mariou prinasaju do chramu 2 hrdlicky.

Dieta je vlozene do ruk knaza, ako predpisuje zakon. A pre knaza v chrame  je  Jezis jedno z mnohych zidovskych deti.

Do chramu vsak v tom case prichadzaju dvaja jednoduchi ludia, ludia modlitby. Starec Simeon a prorokyna Anna. Su vedeni Duchom svatym. Duch svaty v chrame zostupuje na Simeona, ktory v nom poznava ocakavaneho Mesiasa a Simeon si privinie Dieta na svoje srdce

Duch svaty odhlalil  jednoduchym starym ludom TAJOMNY PLAN OTCA a Mariina dusa je prebodnuta prorockymi slovami.

Podla ct.Marie z Agredy je zidovskym knazom starec Simeon.Podla Marie Valtorty je Simeon, o ktorom si aj ona vraj myslela, ze patri do knazskej triedy, je v jej viziijednoduchy veriaci, o com sudi podla oblecenia, v akom ho v chrame videla. A opisuje ritus, kedy je dieta Jezis obetovane Bohu zid.knazom. V diele M.C.Baij Zivot sv.Jozefa je Simeon popisovany ako prorok, ktory obetoval dieta Jezis Bohu.Katechizmus KC toto neriesi.

Tak bolo odhalene TAJOMSTVO - hlboke tajomstvo bozskeho a univerzalneho materstva Panny Marie. Je to tajomstvo LASKY. A srdce Marie sa otvara k laske dokonalym sposobom. Ziadne stvorenie nemoze mat nikdy taku hlboku schopnost lasky. Ak sa moze merat velkost materskej lasky poctom deti, aka velka musi byt laska nebeskej Matky, ktorej Jezis zveril ako deti vsetkych ludi! Aka velka je MATERSKA LASKA Panny Marie! Toto tajomstvo lasky je ale aj tajomstvom BOLESTI.

 

Lukáš 2:32 SSV

svetlo na osvietenie pohanov a slávu Izraela, tvojho ľudu.“

 

Jezis sa zjavuje svetu ako SVETLO

 

  Simeon  preziva svoje stastie.  Spoznava, ze ocakavany MESIAS je toto dieta. Najprv spieva svoj chalospev: "Teraz prepustis Pane svojho sluzobnika,...."

 

A potom prorocky vyjavuje tajomstvo SRDCA JEZISOVEJ MATKY .

Hovori o BOLESTNOM MECI, ktory prebodne Jej Srdce, aby sa zjavili myslienky ludskych srdc.

Radostna vola  obetovania Matky Jezisa prijima tuto bolest.

A velku radost doprial Pan aj prorokyni Anne. Radost vidiet Mesiasa, verime, ze pre jej tuzbu po Spasitelovi a ako vdaku za jej lasku a obetu v chrame. Za jej posty a modlitby.

V osobach Simeona a Anny je zvlastnym sposobom uctena a vyznamenana staroba.

 

Jeruzalemsky chram nikdy nevidel takuto slavu. Nikdy nemal takej obety, ako bola ta, ktoru prinasala Panna Maria -

 JEDINA OBETA BOHU MILA a DOSTATOCNA

V chrame je Matka so svojim Synom. Je to SLOVO OTCA, kore sa stalo CLOVEKOM. Je to Bozi Syn, pre ktoreho bolo vsetko stvorene. Je to ocakavany Mesias, na ktoreho sa vztahovali proroctva i Zakon.

Od chvile svojho ludskeho pocatia poslucha vo vsetkom VOLU OTCA.

HLA PRICHADZAM, ABY SOM PLNIL TVOJU VOLU.

 

 Uz od narodenia sa podrobuje vsetkym predpisom Zakona - obriezke i obetovaniu v chrame.

Ako kazdy prvorodeny, i Jezis patri Bohu a je vykupovany obetou, ktoru predpisuje Zakon.

Naplneny je predpis zakona a splnena je vola Boha.

A pritomnost Matky Marie  sa javi ako cesta k novemu a vacsiemu prejavu zivota a poslania jej syna a Bozieho Syna - Jezisa.

 

 

 

====================================================

Udalosť obetovania v jeruzalemskom chráme v dielach MYSTIKOV

 

O OBETOVANI Z DIELA TALIANSKEJ MYSTICKY:

Rozjimania - Obetovanie - Maria Valtorta (estranky.sk) 

Ti seguirò (youtube.com)

ECCOMI, eccomi! SIGNORE, io vengo... (youtube.com) 

 

Z diela Márie Valtorty:

diel I., kap.44, str.248:

Ježiš hovorí po rozlúčke so svojou Matkou, keď odchadza podľa vôle Božej svoju CESTU EVANJELIZÁTORA, ktorá sa potom ukončí na Golgote: Toto je ŠTVRTˇA BOLESŤ Márie, Matky Božej.

PRVÁ ,bolo obetovanie v chráme, DRUHÁ útek do Egypta, TRETIA smrť Jozefa, ŠTVRTÁ moje odlúčenie sa od nej.

 

Rozjimania - Obetovanie v chráme /Mária z Agredy/ (estranky.sk)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.

 

Ritualna cistota

je pojem v niekolkych nabozenstvach. Zmyslom je odstranit necistotu  urcitou aktivitou, ktore je uctievanim alebo poklonou Bohu. Nejde tu o fyzicku necistotu, ale telesne tekutiny su povazovane za necistotu,. V biblii, v SZ, sa vyskytuje niekolko informacii o ocistovani ritualnom, a medzi ne patri aj ocistovanei matky po porode.

Leviticus 12/2-8.

V krestanstve takymto ocistnym ritualom je sviatost krstu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podla tradicie saty, ktore malo Dietatko Jezis oblecene pri obetovani v chrame, sa nachadzaju ako relikvia v Dubrovnickej katedrale v Chorvatsku.

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/oh-where-is-the-manger-what-happened-to-the-christmas-270631

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 MARIÁNSKE KŇAZSKE HNUTIE - z diela Modrá kniha - súkromné posolstvá talianskeho kňaza

2.februara 1979 /don Gobbi/:

Rozjímajte o svojej nebeskej Matke, ako je v chráme, aby obetovala svoje Dieta. Je to Slovo Otca, ktoré sa stalo človekom; je to Boží Syn, pre ktorého bolo všetko stvorené; je to oèakávaný Mesiáš, na ktorého sa vzťahovalo proroctvo a Zákon.

A predsa on už od chvíle svojho ľudského poèatia vo všetkom poslúcha vôľu Otca: ,Hľa, prichádzam, Bože, aby som plnil tvoju vôľu.‘ A už od narodenia sa podrobuje všetkým predpisom Zákona: Po ôsmich dòoch obriezka, a dnes, po štyridsiatich dòoch, obetovanie v chráme.

Ako každý iný prvorodený, tak i môj patrí Bohu a je vykúpený predpísanou obetou. Kńaz mi ho vracia do náručia, aby mohol byť znovu obetovaný prostredníctvom rany môjho Nepoškvrneného Srdca, ktoré je teraz prebodnuté mečom; a tak spoloène hovoríme svoje ,áno‘ Otcovej vôli.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Homília Svätého Otca Františka v plnom znení: 2.2.2014:
Sviatok Obetovania Ježiša v chráme sa nazýva aj sviatkom stretnutia. V úvode liturgie sa hovorí, že Ježiš ide v ústrety svojmu ľudu. Je to stretnutie medzi Ježišom a jeho ľudom. Keď Mária a Jozef priniesli dieťa Ježiša do Jeruzalemského chrámu, udialo sa prvé stretnutie Ježiša s jeho ľudom, ktorý predstavovali dvaja starci: Simeon a Anna.
Bolo to aj stretnutie v rámci dejín národa, stretnutia medzi mladými a starými: mladí boli Mária a Jozef so svojím novorodeným; starými boli Simeon a Anna, dve osobnosti, ktoré sa neustále zdržiavali v chráme.
Všimnime si, čo o nich hovorí evanjelista Lukáš, ako ich opisuje. O Panne Márii a svätom Jozefovi štyri krát opakuje, že chceli vykonať to, čo predpisoval Pánov zákon (porov. Lk 2, 22. 23. 24. 27). Možno tu takmer hmatateľne vidieť, že Ježišovi rodičia mali radosť zo zachovávania Božích príkazov, radosť kráčať podľa Pánovho Zákona! Sú to dvaja novomanželia, majú práve narodené dieťa a sú celí nadchnutí túžbou plniť všetko, čo je predpísané. Nie je to z vonkajších dôvodov, aby mali dobrý pocit, že je všetko na poriadku, nie! Je to silná, hlboká túžba, plná radosti. Je to presne to, čo hovorí žalm: Mám radosť kráčať cestou tvojich príkazov …. Tvoj zákon je mojou potechou (porov. Ž 119, 14. 77).
Čo hovorí sv. Lukáš o starcoch? Podčiarkuje opakovane, že boli vedení Duchom Svätým. O Simeonovi tvrdí, že bol mužom spravodlivým a zbožným, ktorý očakával potechu Izraela, a že, „Duch Svätý bol na ňom“ (2, 25), hovorí, že „Duch Svätý mu vyjavil“, že prv než zomrie, uvidí Krista, Mesiáša (v. 26) a napokon, že prišiel do chrámu „z vnuknutia Ducha Svätého“ (v. 27). O Anne potom hovorí, že bola „prorokyňou“ (v. 36), teda inšpirovaná Bohom a že sa stále zdržiavala v chráme a „slúžila Bohu pôstom a modlitbami“ (v. 37). Ako vidíme, títo dvaja starci sú plní života! Sú plní života, lebo sú podnecovaní Duchom Svätým, otvorení pre jeho pôsobenie, citliví na jeho výzvy…
A tu nastáva stretnutie Svätej Rodiny s týmito dvomi predstaviteľmi svätého Božieho ľudu. Stredobodom je tu Ježiš. Je to on, ktorý dáva všetko do pohybu, ktorý priťahuje jedných aj druhých do chrámu, ktorý je domom jeho Otca.
Je to stretnutie medzi mladými, plnými radosti zo zachovávania Pánovho Zákona a starcami, plnými radosti z pôsobenia Ducha Svätého. Je to osobitné stretnutie medzi vernosťou v zachovávaní a proroctvom, kde mladí sú tí, čo zachovávajú a starí sú prorockí! V skutočnosti, ak sa dobre zamyslíme, zachovávanie Zákona podnecuje ten istý Duch Svätý a proroctvo sa zas hýbe cestou, vyznačenou Zákonom. Veď kto je viac plný Ducha Svätého, ako Mária?! Kto je otvorenejší jeho pôsobeniu, ako ona?
Vo svetle tejto evanjeliovej scény sa aj na zasvätený život pozeráme ako na stretnutie s Kristom: je to On, čo k nám prichádza, nesený Máriou a Jozefom a sme to my, čo kráčame k Nemu, vedení Duchom Svätým. Avšak uprostred je On. On všetkým hýbe, on nás priťahuje do chrámu, do Cirkvi, kde ho môžeme stretnúť, spoznať, prijať, objať.
Ježiš nám prichádza v ústrety v Cirkvi prostredníctvom zakladateľskej charizmy inštitútu:
je krásne takto myslieť na naše povolanie! Naše stretnutie s Kristom nadobudlo svoju podobu v Cirkvi prostredníctvom charizmy niektorého jej svedka. Toto v nás vždy vzbudzuje údiv a podnecuje vzdávať vďaky.
A v zasvätenom živote sa tiež žije aj stretnutie s mladými a starými, medzi zachovávaním a proroctvom. Nepozerajme sa na to ako na dve protichodné skutočnosti! Skôr dovoľme, aby Duch Svätý oživoval obidve, znamením čoho je radosť: radosť zo zachovávania, z kráčania podľa životnej regule; ale aj radosť, že sme vedení Duchom, nie strohí a uzavretí, ale vždy otvorení hlasu Boha, ktorý hovorí, ktorý otvára, ktorý vedie, ktorý nás pozýva kráčať smerom k horizontu.
Je správne, keď starí odovzdávajú múdrosť mladým a je pre mladých dobré, ak príjmu toto dedičstvo skúsenosti a múdrosti, aby ho niesli ďalej, nie aby si ho odložili do nejakej obálky, ale aby ho niesli ďalej v ústrety výzvam, ktoré nám život prináša, niesli ho ďalej pre dobro svojich rehoľných rodín a celej Cirkvi.
Milosť tohto tajomstva, tajomstvo stretnutia nech nás osvecuje a posilňuje na našej ceste. Amen

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Sofronius- z Breviara

(Jarka, 2. 2. 2019 8:00)

Z Rečí svätého biskupa Sofrónia
(Orat. 3, de Hypapante, 6. 7: PG 87, 3, 3291-3293)
Prijmime jasné a večné svetlo
Bežme v ústrety Kristovi všetci, čo tak nábožne slávime a uctievame jeho tajomstvo, poďme všetci ochotne. Nech niet nikoho, kto by sa nezúčastnil na stretnutí, nikoho, kto by nechcel niesť svetlo.
A svetlo sviec zväčšíme tým, že ukážeme božský jas toho, ktorý prichádza, od ktorého má všetko svoj lesk, lebo on rozháňa zlé temnoty a záplavou večného svetla všetko osvecuje, ale aj a predovšetkým tým, že urobíme celkom viditeľným jas duše, lebo s ním musíme ísť v ústrety Kristovi.
Veď ako Božia Matka a neporušená Panna niesla v náručí pravé svetlo a prišla na pomoc tým, čo ležali vo tme (porov. Lk 1,79), tak máme aj my, osvietení jeho lúčmi, niesť v rukách svetlo viditeľné všetkým a ponáhľať sa v ústrety tomu, ktorý je pravým svetlom.
Veď „svetlo prišlo na svet“ (porov. Jn 1,9) a osvietilo zem zahalenú tmou a „navštívil nás Vychádzajúci z výsosti“ (Lk 1,78) a zažiaril tým, čo sedeli vo tme – to je naše tajomstvo. Preto kráčame s lampami v rukách, preto nesieme svetlá a schádzame sa tu. Vyjadrujeme tým, že nám zažiarilo svetlo, a tiež prisviedčame jasu, ktorý budeme mať od neho. Preto bežme spolu, poďme všetci v ústrety Bohu.
Prišlo ono pravé svetlo, „ktoré osvecuje každého človeka prichádzajúceho na tento svet“ (Jn 1,9 [Vg.]). Nechajme sa teda, bratia, všetci osvietiť, nechajme sa všetci ožiariť.
Nech nik z nás neostane nezasiahnutý touto žiarou a nech niet ani jedného, koho by zaliala, a zostal by vo tme. Ale vyjdime všetci žiariaci. Poďme mu spolu v ústrety všetci, ktorých osvietil. Vezmime so starcom Simeonom ono jasné a večné svetlo, plesajme s ním z celého srdca a spievajme hymnus vďaky Bohu a Otcovi svetla, ktorý poslal pravé svetlo, zahnal temnotu a dal zažiariť nám všetkým.
Veď skrze neho sme aj my uvideli Božiu spásu, ktorú pripravil pred tvárou všetkých národov (porov. Lk 2,30-31) a zjavil na slávu nás, nového Izraela, a hneď sme boli oslobodení od onej starej a temnej viny aj od pút terajšieho života ako Simeon, keď uvidel Krista.
Aj my sme vierou objali Krista, ktorý prišiel z Betlehema k nám, a stali sme sa Božím ľudom z pohanov (veď on je Božia a Otcova spása); očami sme uvideli Boha, ktorý sa stal telom, a odkedy sme hľadeli na Božiu prítomnosť a vzali sme ju do náručia ducha, voláme sa novým Izraelom, slávime ju výročným sviatkom a nikdy ju nenecháme upadnúť do zabudnutia.
RESPONZÓRIUM

Jeruzalemsky chram

(Jarka, 23. 10. 2015 19:40)

Prvý (Šalamúnov) chrám

Prvý chrám postavil v 10. storočí pred Kr. kráľ Šalamún. Nahradil ním svätostánok, ktorý na tom istom mieste postavil jeho otec Dávid. Prvý chrám zničilo babylonské vojsko pod vedením kráľa Nebukadnesara roku 586 pred Kr.

Druhý chrám

Stavba Druhého chrámu začala po návrate z Babylonského zajatia (okolo roku 536 pred Kr.) a bola dokončená 12. marca 515 pred Kr.

Herodov chrám

Vznikol rozsiahlou prestavbou Druhého chrámu, ktorá zahŕňala premenu celej Chrámovej hory na veľké nádvorie. Herodes Veľký začal s prestavbou asi okolo roku 20 pred Kr. Neoznačuje sa ako „Tretí chrám", pretože prestavba neprerušila bohoslužobný režim v Chráme. Herodov chrám bol zničený rímskym vojskom pod vedením generála Tita roku 70 po K

Zo sukromneho zjavenia re MHK

(Jarka, 11. 1. 2013 8:49)

Nechajte sa niesť, ako sa Dieťa Ježiš nechal niesť na mojich rukách do Otcovho domu. Priniesla som ho do chrámu, aby bol obetovaný Pánovi na tomto mojom materinskom Srdci.
Vo chvíli, keď som ho kládla do rúk kňaza, starý prorok Simeon povedal, že Matka bola vyvolená od Boha pre túto obetu: ,Bude ustanovený ako znamenie odporu a tvoju dušu, Matka, prenikne meč.‘/2.2.1976/

Spoluvykupitelka/titul podlieha oficialnemu rozhodnutiu cirkevnej autority/

(Jarka, 17. 12. 2012 20:57)

Obetovanie Dietata Jezisa v chrame je naplnenim zidovskeho zakona.
Maria nebola iba pasivnym svedkom diela spasy. Ona sa na tomto diele aktivne ucastnila. Mala velmi hlboku, dolezitu ulohu a aj aktivnu ulohu.
Radostne tajomstva o tom svedcia. Poniektori veriaci uz dnes nazyvaju Mariu Spoluvykupitelkou/ vr. papeza Jana Pavla II./. Aj v tomto tajomstve dava sMatka Pana voj suhlas na obetovanie svojho syna a Simeon prorokuje, ze tiez bude trpiet. Maria pri obetovani v chrame zjednocuje svoju volu s volou Boha, a tak s volou svojho dietata Jezisa a ma aj pri naplneni tohto tajomstva svoju aktivnu ucast na udalostiach diela spasy.

Exodus 13/12-15

(Jarka, 17. 12. 2012 20:42)

11 Keď ťa Pán vovedie do krajiny Kanaánčanov, ako odprisahal tvojim otcom, a keď ti ju dá, 12 všetko, čo otvára materské lono, odstúpiš Pánovi. Čo bude prvorodené medzi tvojimi zvieratami a čo bude mužského pohlavia, všetko bude patriť Pánovi.
13 Prvorodeného osla zameníš ovcou, ak ho nezameníš, zabiješ ho. Každého prvorodeného zo svojich detí vykúpiš.
14 A keď sa ťa v budúcnosti tvoj syn opýta: "Čo to znamená?", odpovieš mu: "Pán nás silnou rukou vyviedol z Egypta, z domu otroctva. 15 Keďže sa faraón zdráhal prepustiť nás, Pán pobil všetko prvorodené v egyptskej krajine, od prvorodeného u ľudí až po prvorodené z dobytka. Preto teraz obetujem Pánovi všetko, čo otvára materské lono, ak je mužského pohlavia, a vykupujem každého svojho prvorodeného syna. 16 A nech je to znamením na tvojej ruke a znakom medzi tvojimi očami, lebo silnou rukou nás Pán vyviedol z Egypta."

Leviticus12

(Jarka, 17. 12. 2012 20:38)

1 Potom Pán hovoril Mojžišovi: 2 "Povedz Izraelitom: Ak nejaká žena zľahne a porodí chlapca, je sedem dní nečistá; tak dlho bude nečistá ako v dňoch svojej mesačnej nevoľnosti. 3 Na ôsmy deň sa obreže jeho predkožka 4 a ona ostane ešte tridsaťtri dní (doma) v očisťovaní svojej krvi. Nesmie sa dotknúť ničoho svätého a nesmie prísť do svätyne, kým sa neskončia dni jej očisťovania. 5 Ak porodí dievča, je dva týždne nečistá ako pri svojom očisťovaní a ostane doma šesťdesiatšesť dní v očisťovaní svojej krvi. 6 Keď sa pominú dni jej očisťovania, či je to chlapec alebo dievča, prinesú kňazovi ku vchodu do stánku zjavenia ročného baránka na celostnú žertvu a holúbka alebo hrdličku na obetu za hriech. 7 On to obetuje Pánovi a očistí ju od hriechu a bude čistá od svojho krvotoku. Toto je predpis o rodičke chlapca alebo dievčaťa.
8 Keby však nemala na baránka, nech vezme dve hrdličky alebo dva holúbky, jedno na celostnú žertvu, druhé na obetu za hriech, kňaz ju zmieri a bude čistá."

Z meditacie knaza

(Jarka, 25. 11. 2012 17:25)

Z meditacie knaza v Medjugori 25.11.2012 pri modlitbe sv.ruzenca
Tak ako Maria, aj matky by mali podobne konat so svojimi detmi,ked by ich mali viest v nedelu do Bozieho chramu.

Hla ,tu som- ECCO MI

(Jarka, 11. 8. 2012 5:52)

http://www.youtube.com/watch?v=0UcsWuIkOcs

Hla, tu som, Pane, nech sa na mne stane Tvoja svata vola..

Chvalospev Simeona

(Jarka, 11. 8. 2012 5:51)

Teraz prepustíš, Pane, svojho služobníka *
v pokoji podľa svojho slova,
lebo moje oči uvideli tvoju spásu, *
ktorú si pripravil pred tvárou všetkých národov:
svetlo na osvietenie pohanov *
a slávu Izraela, tvojho ľudu.

Sláva Otcu i Synu *
i Duchu Svätému.
Ako bolo na počiatku, tak nech je i teraz i vždycky *
i na veky vekov. Amen.

Chram v Jeruzaleme

(Jarka, 24. 3. 2012 17:10)

" Ponahlala som sa so svojim najcistejsim zenichom Jozefom po ceste do chramu v JERUZALEME a v naruci som niesla svoje Bozske Dieta. A bola som s Dietatom ponorena do hlbokeho vytrzenia lasky a modlitby. Naplnila som tak predpis zakona a SPLNILA VOLU PANA.... Som cesta k voli Bozej..."
/Z Modrej knihy/