Choď na obsah Choď na menu
 


Tretie tajomstvo

3. 6. 2010

 

Jezis,

ktoreho si Panna v Betleheme porodila

Lk 2,6

 

 

Ocakavany zidovsky Mesias, DIETA JEZIS, sa narodil z Panny. Prisiel na svet tak tajuplne a skryto, ako bol pocaty v lone Panny - tajuplne a skryto.

Panna Maria nepodliehala ziadnym nasledkom dedicneho hriechu. Bola od dedicneho hriechu oslobodena  zasluhou buduceho vitazstva Jezisa na krizi. Cirkev tuto skutocnost potvrdila vyhlasenim dogmy o Neposkvrnenom Pocati. Panna Maria  neniesla preto v sebe Bozi trest, ktorym boli postihnuti Eva a Adama a cele ludske pokolenie a nasledky dedicneho hriechu, ktorym podlieha kazdy aj pokrsteny clovek,ktoremu je dedicny hriech odpusteny, v jej zivote nemaju miesto.

Narodenie Jezisa preto nie je spojene s porodom, ktory si vie clovek ludsky predstavit alebo ktory  pozname u narodenie cloveka, potomka Adamy a Evy. V bolestiach. Panna MARIA BOLESTI PORODU NEPOZNALA.Syn Marie prisiel na svet sposobom ukrytym pred ocami sveta a sosobom NADPRIRODZENYM. Opisuju ho niektori mystici /napr.sv.Brigita Svedska/.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prenikave svetlo a ziara zahaluju Pannu Mariu i Dieta v jej lone a z tejto ziary Bozej lasky sa pred zrak sv.Jozefa zjavuje  Dieta v lnaruci svojej Matky

Narodil sa Clovek - ale  s ludskou  prirodzenostou je  spojena prirodzenost Boha - BOHOCLOVEK.

Narodil sa z tela Zeny,  z  Panny, nie sposobom ako sa rodi smrtelny clovek. Jezis prijal smrt ako nasledok hriechu smrtelneho cloveka, aby cloveka vykupil zo smrti , ale smrt nad nim nemala svoju moc.

Matka Maria sa tak stava  MATKOU BOHA. Narodene Dieta nebolo len clovekom, ale i Bohom.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neskor pri krste nebesky Otec vyda svedectvo o svojom Synovi.

V tajomstve svetla o krste Jezisa mozeme rozjimat ako uz dospely Jezis prechadza cestou druheho narodenia cloveka / hoci to nepotreboval/ - narodenia v Duchu svatom , resp.znovunarodenia , o ktorom potom neskor hovori Jezis Nikodemovi. Pri narodeni v Betleheme ho Matka Maria drzi na svojom SRDCI. Ked sa potom "narodi" skrze krst - Boh otec ho objime slovami" Toto je moj milovany Syn, v ktorom mam zalubenie. /Poznamka: Krst nepotrebuje Jezis, aby bol svatym, ale aby vodu, ktorou budu pokrstene vsetky dalsie generacie posvatil/.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Matka sa stara s velkou neznostou o prave narodene Dieta, drzi ho na svojom LONE a ohrieva ho laskou svojho srdca.

 

TICHA NOC, svata noc, vsetko spi, vsetko sni.

 

Poslovia z neba, ANJELI, prebudzaju pastierov., ktori nedaleko sidlia so svojim stadom. Stavaju sa prvymi adoratormi , adroratormi narodeneho Dietata Jezisa.

Do Betlehema pridu neskor aj TRAJA KRALI, aby sa mu ako Kralovi klanali - ti, ktori nepochadzaju z Bohom vyvoleneho naroda, cez ktoreho Boh pripravoval svoj prichod na zem ako Clovek. Pri krste Jezisa Otec vydava o nom svedectvo, ktore znamena, ze Jemu maju sluzit vsetky narody.

Narodenie Dieta v Betleheme je nesmierne velkou radostou pre Matku Mariu i buduceho pestuna sv.Jozefa. Je sprevadzane radostnym plesanim anjelov, ktori spievaju 

 

SLAVA BOHU NA VYSOSTIACH a NA ZEMI POKOJ LUDOM DOBREJ VOLE!

 Narodene Dieta Jezis je POKOJ.

 

"To sa stalo, aby sa splnili slova, ktore povedall ustami prorokov ." 

" Lud,ktory sedi vo tmach, uvidi velke svetlo."

V mastali, uprostred noci sa NARODILO SA DIETA..

Anjelsky hlas prekvapil  pastierov, ktori nocovali nedaleko  pri stade oviec.  Dozvedeli sa radostnu zvest o narodeni Spasitela.

Lukas 2,11 pise, ze anjel pastierom oznamil:

 "Dnes sa vam v Davidovom meste narodil Spasitel, Kristus Pan."

a nebeske zastupy zanotili

SLAVA BOHU NA VYSOSTIACH a NA ZEMI POKOJ LUDOM DOBREJ VOLE!"

 Pre uskutocnenie velkeho tajomstva Vtelenia Boh si posluzi Pannou, ktora navonok nepritahovala pozornost ludi. Posluzi si chudobnym muzom Jozefom, ktory bude Matku i Dieta chranit a starat sa o ich bezne ludske potreby svojou pracou.

Pre zvestovanie narodenia svojho Syna pre SVET nebesky Otec si posluzi kralovskymi autoritami, ucenymi, vzdelanymi muzmi. Boli to traja mudrci , ci krali zo susednych krajin, ktori skrze hviezdu poculi volanie Boha vo svojom vnutri. Tito traja vladli nad svojim vnutrom, nevsimali si , kolko ich to bude stat obety, nevsimali si, co si o nich budu mysliet ini. Hviezda im poskytovala svetlo, hviezda ich pritahovala - to bolo volanie Boha a oni to volanie nasledovali. Ake muselo byt vsak ich prekvapenie, ked sa hviezda zjavila nie nad nejakym kralovskym palacom, ale nad jaskynou na luke v Betleheme. Vo svojom vnutri tusili a spoznali, ze je to tajomstvo Boha. Neodisli. Prijali s vierou toto tajomstvo, prisli k jaskyni a POKLONILI SA NARODENEMU DIETATU. Padli na kolena a Boh im daroval milost, pretoze spoznali v Dietati narodeneho Krala. A svoje dary, ktore priniesli, odovzdali Jeho Matke.

Bozia milost, ktoru prijali, pretoze vladli nad tym, co vnutri pocitili, z nich urobila POSLAMI o narodenom Kralovi pre svet. Vratili sa spat, odkial prisli, obohateni a obohacujuci svojim svedectvom .

 

 

EMMANUEL

Pôvod mena Emanuel je biblický (hebrejsky Immánú-el – „Boh s nami“).Prvý raz sa spomína v knihe proroka Izaiáša:

„Preto vám sám Pán dá znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a dá mu meno Emanuel!“ (Iz 7,14; parafrázované v Mt 1,23)

Kristovo narodenie je dovodom toho, ze v smrti sa rodime pre novy zivot.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mariin porod bol bezbolestny- Maria neniesla v sebe Bozi trest, ktorym boli postihnuti Eva a Adama a cele ludske pokolenie, pretoze zvlastnou milostou Bozou bola uz vopred zasluhou buduceho diela svojho Syna, vykupena. O tomto svedci vo svojom videni aj sv.Brigida.

Radost Vianoc dosvedcuje liturgia,ked sa modli slovami proroka Izaisa / Iz 52,9/,takto:

" Plesajte, jasajte spolu sutiny Jeruzalema, ved Pan potesil svoj lud, vykupil Jeruzalem."

Betlehem1

Betlehem 2

Betlehem3

Betlehem4

Betlehem5

Betlehem6

Betlehem7

Betlehem8

Piesne

 

 

 

 Pokoj v srdci cloveka s pokojom  v rodine, v krajine, sa da vytvorit i politickymi strukturami a ekonomickymi pakmi. Tento pokoj dava cloveku moznost zit, pracovat v primeranych podmienkach a vytvori klimu, ktora cloveka uspokojuje. Tento pokoj vsak je iny ako je DAR POKOJA - dar Ducha svateho, ktory Pan udeluje do pokanim ocistenej dusi. 

Do duse clloveka, krory prijal vyzvu alebo prikaz: Budte svati, ako ja som svaty.

Aj pokoj a radost Vianoc moze byt  kompromisom zo svetom. Tesime sa z dobreho jedla, stretneme sa v rodine, ak mame malicke deticky, tie prinasaju vela radosti, mozeme si ist zalyzovat, alebo niekde vycestovat. Je taka doba, ze by sme mohli povedat, ze mame vsetkeho - aj do kostolika si zajdeme, aj koledy vyspievame, aj ruzencek sa pomodlime a je nam dobre. Mame pokoj.

 

POKOJ JE NAJVACSI DAR PANA, ktory nam bol darovany prave na vianocny den.

JEZIS - DIETA, ktoreho vidime tak krehkeho v okamziku jeho narodenia v Betleheme,

je VECNYM KRALOM POKOJA.

Jeho meno je POKOJ.Jeho dar je POKOJ.

Jeho poslanie je priniest vsetkym POKOJ:

POKOJ MEDZI BOHOM a LUDMI.

Kvoli POKOJU SA VTELILO SLOVO OTCA V PANENSKOM LONE, narodilo v Betleheme /aby sa na Kalvarii sa obetovalo/.

POKOJ MEDZI VSETKYMI LUDMI: vsetky ludia su Bozie deti, naozajstni Jezisovi bratia a bratia navzajom.

PREZIVANIE BRATSTVA je ZDROJOM POKOJA.

 

Boh prisiel v podobe dietata.

Boh PODIVUHODNE stvoril cloveka a teraz prisiel medzi ludi ako clovek.

Dielo vykupenia sa zacalo pocatim Jezisa, ale chvila narodenia je tou, kedy prisiel k nam, k ludom.

Jezis sa narodil v MASTALI.: Lukas 2,7 pise:

Maria/ zavinula ho do plienok a ulozila do jasiel, lebo pre nich nebolo miesta v hostinci"

JASLICKY  su znakom chudoby dietata, v ktorom ziari Bozia slava.

Boh s - EMMANUEL -na zemi.

 

 

z Katechizmu:

zobraziť celéTAJOMSTVO VIANOC

525
Ježiš sa narodil v biednej maštali v chudobnej rodine. Prvými svedkami tejto udalosti sú jednoduchí pastieri.(437) V tejto chudobe sa prejavuje nebeská sláva. (2443) Cirkev neprestáva ospevovať slávu tejto noci:
„Dnes Panna privádza na svet Večného
a zem poskytuje jaskyňu Nedostupnému.
Anjeli s pastiermi ho velebia
a mudrci vedení hviezdou putujú,
lebo sa narodilo pre nás
malé Dieťa, večný Boh!

526 „Stať sa dieťaťom“ vo vzťahu k Bohu je podmienkou na vstup do Kráľovstva. Preto sa treba ponížiť, stať sa maličkým, ba viac: treba sa „znova narodiť“ (Jn 3,7), narodiť sa z Boha, aby sme sa stali „Božími deťmi“ (Jn 1,12). Tajomstvo Vianoc sa v nás uskutočňuje, keď sa v nás utvára Kristus. Vianoce sú tajomstvom tejto „obdivuhodnej výmeny“:
Aká obdivuhodná výmena! Stvoriteľ ľudského pokolenia si vzal ľudskú dušu i telo a narodil sa z Panny; bez pričinenia človeka sa stal človekom a dal nám účasť na svojom božstve

Tajomstva z Jezisovho detstva

527 Ježišova obriezka na ôsmy deň po jeho narodení je znakom jeho začlenenia do Abrahámovho potomstva, do ľudu zmluvy, jeho podriadenosti zákonu (580) a jeho oprávnenia na kult Izraela, na ktorom sa bude zúčastňovať po celý život. Tento znak je predobrazom „Kristovej obriezky“, ktorou je krst. (1214)

528 Zjavenie Pána (Epifánia) je zjavením Ježiša Krista ako Mesiáša Izraela, Božieho Syna a Spasiteľa sveta. Spolu s Ježišovým krstom v Jordáne a so svadbou v Káne Sa slávi poklona Ježišovi zo strany „mudrcov“, ktorí prišli z Východu. V týchto mudrcoch, ktorí sú predstaviteľmi okolitých pohanských náboženstiev, evanjelium vidí prvotiny národov, ktoré prijímajú dobrú zvesť o spáse skrze vtelenie. Príchod mudrcov do Jeruzalema s cieľom pokloniť sa židovskému kráľovi ukazuje, že v mesiášskom svetle Dávidovej hviezdy hľadajú v Izraeli toho, ktorý bude kráľom národov. Ich príchod znamená, že pohania môžu objaviť Ježiša a klaňať sa mu ako Božiemu Synovi a Spasiteľovi sveta, len ak sa obrátia k židom a prijmú od nich mesiášske prisľúbenie, ako sa nachádza v Starom zákone. (711-716) Zjavenie Pána (Epifánia) zvestuje, že všetky národy vstupujú do rodiny patriarchov (122) a nadobúdajú „výsady vyvoleného ľudu“.

Rozjimania - Zidovska obriezka (estranky.sk) 

 

 

-

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Izaias 9

(Jarka, 24. 1. 2021 11:27)

1 Ľud, čo kráča v tmách, uvidí veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine temnoty, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si ich jasot, zväčšil si ich radosť. Radujú sa pred tebou, ako sa raduje pri žatve, ako sa jasá pri delení koristi. 3 Jarmo, čo ho ťaží, palicu na jeho chrbte a prút jeho utláčateľa si zlámal ako v dňoch Midjánčanov. 4 Každá obuv, ktorej dupot otriasa zemou, a každý krvou zmáčaný plášť budú spálené a strávi ich oheň. 5 Lebo chlapček sa nám narodil, daný je nám syn, na jeho pleciach bude spočívať vláda a jeho meno bude Obdivuhodný radca, Mocný Boh, Večný Otec, Knieža pokoja. 6 Miera jeho vlády a pokoj nebude mať konca na Dávidovom tróne a v jeho kráľovstve, ktoré upevní a posilní právom a spravodlivosťou odteraz až naveky. Horlivosť Hospodina zástupov to urobí.

Z breviara 6.1.

(Jarka, 6. 1. 2020 8:54)

Z Rečí svätého pápeža Leva Veľkého

(Sermo 3 in Epiphania Domini, 1-3. 5: PL 54, 240-244)

Pán oznámil svoju spásu po celom svete

Božia milosrdná prozreteľnosť sa rozhodla, že v plnosti času príde hynúcemu svetu na pomoc, a vopred rozhodla, že zachráni všetky národy v Kristovi.

Až raz jeden z nich, blahoslavený Abrahám, dostal prisľúbenie, že bude mať nespočetné potomstvo, ktoré sa nezrodí z telesného semena, ale z plodivej sily viery. Bolo prirovnané k množstvu hviezd, aby sa od otca všetkých národov očakávalo nie pozemské, ale nebeské pokolenie.

Nech vstúpia, nech vstúpia do rodiny patriarchov všetky národy a ako synovia prisľúbenia nech prijmú v Abrahámovom potomstve požehnanie, ktoré jeho synovia podľa tela odmietajú. Nech sa v troch mudrcoch klaňajú všetky národy Pôvodcovi vesmíru a Boh nech je známy nielen v Judei, ale na celom svete, aby všade „v Izraeli bolo jeho meno veľké“ (porov. Ž 76,2).

Milovaní, poučení o týchto tajomstvách Božej milosti oslavujme s pravou radosťou deň svojich prvotín a začiatok povolania pohanov. Vzdávajme vďaky milosrdnému Bohu, „ktorý nás urobil súcimi“, ako hovorí Apoštol, „mať účasť na podiele svätých vo svetle. On nás vytrhol z moci tmy a preniesol do kráľovstva svojho milovaného Syna“ (Kol 1,12-13); tak, ako prorokoval Izaiáš, „pohanský ľud, čo sedí vo tmách, uzrie veľké svetlo a nad tými, čo bývajú v krajine temnôt smrti, zažiari svetlo“ (Iz 9,1). A ten istý prorok hovorí o nich Pánovi: „Budú ťa vzývať národy, ktoré ťa nepoznali, národy, ktoré o tebe nevedeli, pribehnú k tebe.“ (Iz 55,5)

Tento deň „uvidel Abrahám a zaradoval sa“ (porov. Jn 8,56), keď poznal, že synovia jeho viery budú požehnaní v jeho potomkovi, v Kristovi, a keď videl, že sa pre svoju vieru stane otcom všetkých národov (porov. Rim 4,13-18). „Vzdal Bohu slávu pevne presvedčený, že Boh má moc aj splniť, čo prisľúbil.“ (Rim 4,20-21)

Dávid ospieval tento deň v žalmoch takto: „Všetky národy, ktoré si stvoril, prídu k tebe a budú sa ti klaňať, Pane, a tvoje meno oslavovať.“ (Ž 86,9) A inde: „Pán oznámil svoju spásu, pred očami pohanov vyjavil svoju spravodlivosť.“ (Ž 98,2)

My vieme, že toto sa uskutočnilo vtedy, keď hviezda vyvolala troch mudrcov z ich ďalekej krajiny a priviedla ich ku Kráľovi neba i zeme, aby ho poznali a aby sa mu klaňali. A jej služba je pre nás vzorom ochoty zo všetkých síl slúžiť tej milosti, ktorá volá všetkých ku Kristovi.

V tomto úsilí si musíte, milovaní, vzájomne pomáhať, aby ste v Božom kráľovstve, do ktorého sa vchádza pravou vierou a dobrými skutkami, žiarili ako synovia svetla: skrze nášho Pána Ježiša Krista, ktorý s Bohom Otcom a s Duchom Svätým žije a kraľuje po všetky veky vekov. Am

MKH Druhy advent

(Jarka, 23. 5. 2016 19:52)


Dongo (Como, Taliansko), 24. decembra 1997
Svätá noc
VOJDITE SO MNOU
„Vojdite so mnou, milovaní synovia, do jaskyne, kde sa v túto noc narodí moje božské Dieťa.
Nech vás neznepokojuje jej spustnutosť; nech vás neľaká jej bieda; nech vás nestiesni jej osamelosť.
Ona je sladkou ochranou v našej únave; je bezpečným útočišťom v našom putovaní; je vyvolenou kolískou nebeského Otca pre ľudské zrodenie jeho jednorodeného Syna.
Vojdite so mnou do jaskyne v tichosti a v úkone hlbokej poklony.
Večné Slovo Otca sa rodí do svojej ľudskej prirodzenosti; je položené do jasieľ; oslavujú ho anjeli, klaňajú sa mu pastieri, ja, jeho panenská Matka a môj najčistejší ženích, Jozef, ho utešujeme a milujeme.
Uvedomte si, milovaní synovia, ako veľmi Boh miloval svet, keď mu daroval svojho Syna.
Rozjímajte očarení o jasličkách: Boží Syn si vyvolil narodiť sa v chudobe, pokore, osamelosti, v bolesti a v plači.
Cíťte so mnou silnú túžbu naplniť ho každou vďačnosťou: zohrejte ho bozkom vašej kňazskej lásky; odejte ho do čistých šiat vašich čností; osušte jeho slzy drahocenným plátnom vašej obety; klaňajte sa mu spolu s pastiermi čistotou vašej modlitby; pritisnite si ho k srdcu ako váš jediný a najdrahší poklad.
Vojdite so mnou do tejto tmavej jaskyne, ak chcete mať účasť na žiari jeho božského príbytku.
Vojdite so mnou do plnosti časov.
Táto svätá noc privádza čas k jeho plnosti.
Boh nariadil čas na prípravu ľudského narodenia Syna.
Od Adama po Noeho; od Abraháma po Dávida; od patriarchov a prorokov čas bol poznačený dlhým a vrúcnym očakávaním jeho príchodu.
V túto svätú noc sa napĺna čas prvého Adventu.
Lebo sa vám narodí Dieťa, Emanuel, Boh s nami.
Sám Boží Syn má účasť na ľudskej krehkosti, ktorá sa osobitne prejavuje pri jeho narodení, v jeho raste, dospievaní a mladosti.
Nesie ťarchu všetkých bolestí a obetuje sa ako krotký baránok v krvavej obete za vaše vykúpenie a vašu spásu.
Ľudstvo je vykúpené; človek je zachránený; čas dosahuje svoj vrchol, keď zaznamenáva drahocenný okamih všeobecného vykúpenia.
Touto nocou sa začína pre ľudstvo nová cesta, osvietená nádejou a očakávaním jeho druhého príchodu v sláve.
Vojdite so mnou do plnosti časov, ktorá nastane, keď sa Ježiš vráti v jase svojej božskej slávy.
Jeho prvý príchod dosahuje plný význam iba v jeho druhom príchode.
Táto svätá noc predurčuje žiarivý deň, ktorý nezapadne.
Moje Božské Dieťa v jasliach, o ktorom teraz rozjímate a ktoré plače a trasie sa zimou, sa jedného dňa vráti s mocou svojej božskej slávy a privedie čas a dejiny k naplneniu.
Čas a dejiny sa zavŕšia. Svojou božskou a slávnou prítomnosťou všetko obnoví.
Prežívate tajomstvo tohto druhého adventu, ktorý vás pripravuje na prijatie Ježiša, keď sa k vám vráti na nebeských oblakoch.
Iba potom sa naplní druhý advent, ktorý prežívate.
Potom dosiahne čas svoju plnosť.
Potom Nepoškvrnené Srdce vašej nebeskej Matky zvíťazí v konečnom a slávnom víťazstve jej Syna Ježiša.
Vojdite so mnou do plnosti časov a pripravujte sa na prežitie veľkého Jubilea, na ktoré vás pripravuje môj pápež tým, že dáva zostúpiť na svet nádherné svetlo Najsvätejšej Božej Trojice.“

Pokoj Vianoc

(Jarka, 31. 12. 2015 9:15)

Z Rečí svätého pápeža Leva Veľkého

(Sermo 6 in Nativitate Domini, 2-3, 5: PL 54, 213-216)

Deň Narodenia Pána je dňom zrodu pokoja

Hoci detstvo, ktorým nepohrdla velebnosť Božieho Syna, prešlo postupom času v zrelého muža a hoci sa po triumfe umučenia a zmŕtvychvstania pominuli všetky poníženia, ktoré za nás podstúpil, predsa nám dnešná slávnosť obnovuje svätý začiatok: Ježišovo narodenie z Panny Márie. A keď si uctievame narodenie nášho Spasiteľa, tým oslavujeme aj začiatok svojho života.

Veď Kristovo narodenie je zrodom kresťanského ľudu, narodeniny hlavy sú aj narodeninami tela.

Aj keď má každý povolaný svoje vlastné miesto v poriadku spásy a deti Cirkvi žijú v rozličnom čase, spoločenstvo veriacich ako celok sa zrodilo v tom istom krstnom prameni; a ako sú s trpiacim Kristom ukrižovaní, v jeho zmŕtvychvstaní vzkriesení a v jeho nanebovstúpení povýšení po pravici Otca, tak sa aj v jeho narodení spolu s ním zrodili.

Veď každý veriaci, kdekoľvek na svete sa znova rodí v Kristovi, prerušuje cestu prvotného hriechu a znovuzrodením sa stáva novým človekom. Potom už nie je potomkom telesného otca, ale patrí k pokoleniu Spasiteľa, ktorý sa stal Synom človeka, aby sme sa my mohli stať synmi Božími. Lebo keby sa on nebol takto znížil a zostúpil k nám, svojimi vlastnými zásluhami by k nemu nebol nik došiel.

Preto sama veľkosť udeleného daru vyžaduje od nás primeranú úctu. Tak učí aj svätý Apoštol, že sme neprijali ducha sveta, ale Ducha, ktorý pochádza z Boha, aby sme poznali, čo sme dostali od Boha. A my ho nemôžeme nábožne uctiť ináč, iba že mu obetujeme to, čo nám on sám daroval.

A čo môžeme nájsť v pokladnici Pánovej štedrosti vhodnejšie na oslávenie tohto sviatku ako pokoj, ten prvý dar, ktorý pri Pánovom narodení zvestovali spevom anjeli?

Veď pokoj rodí Božie deti, živí lásku a plodí jednotu; pokoj je odpočinkom a večným príbytkom blažených. Jeho vlastným dielom a zvláštnym dobrodením je, že spája s Bohom tých, ktorých oddeľuje od sveta.

Tí teda, „čo sa nenarodili ani z krvi, ani z vôle tela, ani z vôle muža, ale z Boha“, majú Otcovi prinášať obetu detí zjednotených v pokoji. Všetky adoptované údy sa musia zjednotiť v prvorodenom nového stvorenia, ktorý neprišiel plniť svoju vôľu, ale vôľu toho, ktorý ho poslal. Lebo Otcova milosť neprijala za dedičov nestvorených ani sebe nepodobných, ale jednomyseľných a zjednotených v láske. Tí, čo boli pretvorení podľa jedného obrazu, musia aj rovnako zmýšľať.

Narodeniny Pána sú narodeninami pokoja, ako hovorí Apoštol: „On je náš pokoj! On z dvoch urobil jeden ľud“, lebo či Žid, či pohan, „skrze neho máme v jednom Duchu prístup k Otcovi“.

Narodenie Dietata

(Jarka, 11. 1. 2013 8:44)


vo chvíli, keď som bola uchvátená do svetla neba pri narodení svojho syna Ježiša na tento svet.....
Narodil sa panenským, obdivuhodným spôsobom zo mňa, svojej Matky.
...Vo chvíli, keď to nikto nečakal,....
/Modra kniha r.1975/

Z modliteb cirkvi

(Jarka, 31. 12. 2012 16:57)

Ako horiaci neporušený ker, čo videl Mojžiš, je tvoje slávne neporušené panenstvo.

Panna pred porodom, pocas porodu a po porode.

Z modlitieb cirkvi

(Jarka, 31. 12. 2012 16:55)



Aká obdivuhodná výmena! Stvoriteľ ľudského pokolenia si vzal ľudskú dušu i telo a narodil sa z Panny; bez pričinenia človeka sa stal človekom a dal nám účasť na svojom Božstve.

Splnilo sa Písmo, keď si sa nevýslovne narodil z Panny: zostúpil si ako rosa na rúno, aby si spasil ľudské pokolenie. Chválime ťa, Bože náš.

Jarka

(O troch kraloch trocha inac, 16. 12. 2012 14:44)

http://tropko.blog.sme.sk/c/74696/Traja-Krali-zeby-K-Marx-F-Engels-a-Voloda-Ulianov.html
Uvadzam to nie preto, aby som sa katolickej cirkvi alebo papezovi vysmievala, ale preto, aby si veriaci krestan uvedomil, ako moze niekto iny premyslat a
zamyslat.

Traja krali/4

(Jarka, 16. 12. 2012 14:41)

POZEHNANIE TROJKRALOVSKOU VODOU
Na sviatok Zjavenia Pána sa pri svätých omšiach požehnáva voda, soľ a krieda. Je to starý zvyk. Následne potom kňazi chodia po príbytkoch ľudí, aby ich požehnávali vodou, ktorá bola požehnaná pri sv. omši. Kňaz sa v rodine modlí spolu s domácimi, urobí znak kríža nad príbytkom a domácimi, pokropí byt požehnanou (svätenou) vodou a na veraje dverí napíše požehnanou kriedou nový letopočet a písmená C+M+B, čo značí Christus Mansionem Benedicat – Kristus nech žehná tento dom. Niekde sa píšu písmená G+M+B, čo podľa tradície sú začiatočné písmená troch kráľov Gašpara, Melichara a Baltazára. Toto požehnanie má sprevádzať rodinu počas ďalších dní, ochraňuje ich pred útokmi zlého ducha a podporuje rast v čnostiach.

Zdroj:http://www.zivotopisysvatych.sk/zjavenie-pana-traja-krali/

Traja krali/4

(Jarka, 16. 12. 2012 14:36)

POZEHNANIE TROJKRALOVSKOU VODOU
Na sviatok Zjavenia Pána sa pri svätých omšiach požehnáva voda, soľ a krieda. Je to starý zvyk. Následne potom kňazi chodia po príbytkoch ľudí, aby ich požehnávali vodou, ktorá bola požehnaná pri sv. omši. Kňaz sa v rodine modlí spolu s domácimi, urobí znak kríža nad príbytkom a domácimi, pokropí byt požehnanou (svätenou) vodou a na veraje dverí napíše požehnanou kriedou nový letopočet a písmená C+M+B, čo značí Christus Mansionem Benedicat – Kristus nech žehná tento dom. Niekde sa píšu písmená G+M+B, čo podľa tradície sú začiatočné písmená troch kráľov Gašpara, Melichara a Baltazára. Toto požehnanie má sprevádzať rodinu počas ďalších dní, ochraňuje ich pred útokmi zlého ducha a podporuje rast v čnostiach.

Zdroj:http://www.zivotopisysvatych.sk/zjavenie-pana-traja-krali/

Traja krali/3

(Jarka, 16. 12. 2012 14:35)

SVIATOK TROCH KRALOV
Sviatok Zjavenia Pána alebo Troch kráľov sa v Cirkvi slávi oddávna. Na Východe sa v tento deň slávili Vianoce, čo doteraz je aktuálne u pravoslávnych veriacich. No v Západnej Cirkvi sa Narodenie Pána slávilo 25. decembra, a tak na dnešný deň sa slávi chvíľa, keď sa Kristus dal poznať ako Boží Syn mudrcom od východu a cez nich vlastne všetkým národom, keďže mudrci neboli židovského pôvodu, boli pohania. Okrem tohto zjavenia si na Východe pripomínajú – a tieto skutočnosti uvádza aj Liturgia hodín západného obradu – ďalšie dve zjavenia Pána: Ježišov krst, keď sa Duch Svätý v podobe holubice vzniesol nad Ježiša a z neba zaznelo Otcovo svedectvo o Ježišovi; a prvý Ježišov zázrak – premenenie vody na víno v Káne Galilejskej, o ktorom evanjelista Ján píše, že Ježiš „zjavil svoju slávu. A jeho učeníci uverili v neho“ (Jn 2,1-11).

Zdroj:http://www.zivotopisysvatych.sk/zjavenie-pana-traja-krali/

Traja krali/2

(Jarka, 16. 12. 2012 14:31)

Keď teda mudrci prišli do Jeruzalema, vypytovali sa na novonarodeného židovského kráľa. Príchod mudrcov nemohol ostať nepovšimnutý, spôsobili rozruch v celom meste. Sám Herodes, ktorý tam bol vtedy kráľom, si ich dal zavolať a vyzvedal od nich do podrobností, čo tam hľadajú. Herodesovi radcovia mu potvrdili, že v meste Betleheme sa má narodiť prisľúbený vykupiteľ, Boží Syn, kráľ. Herodes potom mudrcom prikázal, aby mu oznámili, keď ho nájdu, kde sa nachádza, aby sa mu mohol aj on pokloniť. Bola to lož, lebo ho chcel zavraždiť, bál sa o svoj trón. Mudrci našli dieťa aj s rodinou. Matúš píše, že vošli do domu, zdá sa teda, že to bolo už nejaký čas po narodení a podarilo sa im nájsť bývanie v dome, aby nemuseli byť v maštali. Dejepisec Herodot hovorí o zvyku na Východe, podľa ktorého keď sa stretli dvaja rovnocenní muži, objali sa, no ak bol jeden z nich vyššie postavený, ten druhý pred ním pokľakol. Keďže si mudrci pokľakli na zem – ako píše ďalej Matúš – tým prejavili, že narodené Dieťa uznávajú za vyššie postavené, ako sú oni. Nevieme určiť, či poznali a uznali jeho Božský pôvod alebo ho považovali za výnimočného kráľa. V tej chvíli mu dali aj dary – zlato, kadidlo a myrhu. V kresťanskom výklade symboliky darov sa hovorí o tom, že zlato upozorňuje na Kristov kráľovský pôvod, kadidlo na božskú podstatu jeho existencie a myrha používajúca sa pri balzamovaní naznačuje Kristovu obetu za spásu ľudstva. Písmo ďalej píše, že mudrci, varovaní vo sne, cestou späť obišli kráľa Herodesa. Viac o nich nevieme.

Zdroj:http://www.zivotopisysvatych.sk/zjavenie-pana-traja-krali/

Traja krali /1

(Jarka, 16. 12. 2012 14:29)

troch kráľoch sa píše vo Sv. písme ako o mudrcoch, ktorí prichádzajú od východu. Pochádzali možno z Perzie alebo z Médie, možno z Chaldejska alebo z Arábie. Zaoberali sa prírodnými vedami, najmä skúmaním hviezd. Požívali ešte väčšiu úctu ako králi, keďže obyčajne boli radcami kráľov a ich činnosť bola zahalená rúškom tajomstva. Z evanjelistov hovorí o nich akurát Matúš (2. kap.). O ich počte sa však nezmieňuje, nevieme, koľko ich bolo. Číslo tri je tiež záležitosť tradície a nie je potvrdené. Možno to vzniklo na základe troch darov, ktoré sa spomínajú v evanjeliu – zlato, kadidlo a myrha. Tiež mená Gašpar, Melichar a Baltazár pochádzajú až z 12. storočia, kedy ich tak pomenovali na parížskej univerzite. Nič viac nevieme povedať ani o hviezde, ktorá sa spomína v evanjeliu a ktorá ich priviedla až do Betlehema. Existujú rôzne dohady a aj v súčasnosti sa rozvíjajú viaceré teórie.

Zdroj:http://www.zivotopisysvatych.sk/zjavenie-pana-traja-krali/

Zalm 110- Mesias, Kral a Knaz

(Jarka, 19. 8. 2012 18:49)

Odo dňa tvojho narodenia patrí ti vláda †
v posvätnej nádhere.