Choď na obsah Choď na menu
 


Prve tajomstvo

3. 6. 2010

 

 

   JEZIS,

ktory sa pre nas KRVOU POTIL

 

   

 

Tu Jezis prisiel s nimi na pozemok,ktory sa vola Getsemani a povedal ucenikom:" Sadnite si tu,kym odidem tamto a pomodlim sa. Vzal so sebou Petra a oboch Zebedejovych synov. A dolahli na neho smutok a uzkost. /Matus 26,36-37/ 

 

 Uvod

Dobrovolna obeta - obeta Novej zmluvy.

Bozi plan spasy skrze usmrtenie SPRAVODLIVEHO SLUZOBNIKA bol vopred zvestovany  v Pisme ako TAJOMSTVO VSEOBECNEHO VYKUPENIA. Vykupenia, ktore vyslobodi ludstvo z otroctva hriechu.Vykupitelske umucenie Jezisa je dovodom jeho Vtelenia.  V utrpeni a smrti Jezisa sa stala jeho ludska prirodzenost  SLOBODNYM a DOKONALYM NASTROJOM jeho bozskej lasky, ktora CHCE SPASU LUDI.  Dobrovolne Jezis prijal svoje utrpenie a smrt z lasky k svojmu Otcovi a k ludom, ktorych chce Otec spasit. " Nik mi ho / zivot neberie/, ja ho davam sam od seba."/ Jn 10,18/ Dobrovolnu obetu seba sameho Jezis zvyraznil a specatil zvrchovanym sposobom pri Poslednej veceri s apostolmi a so svojou Matkou, kedy urobil PAMIATKU SVOJEJ DOBROVOLNEJ OBETY ,ked vravel " Toto je moje telo,ktore sa DAVA za vas/ Lk 22,19/ a Toto je moja KRV NOVEJ ZMLUVY, ktora sa VYLIEVA za vsetkych na odpustenie hriechov." / Mt 26,28/.

 

Kalich Novej zmluvy, ked pri Poslednej veceri sa obetoval, PRIJIMA teraz  z Otcovych ruk pocas svojej agonii v Getsemanskej zahrade.Jeho zvolanie k Otcovi"Otce, ak je to mozne, nech ma minie tento kalich..." vyjadruje HROZU, ktoru Jezis pocituje, ked znasa na svojej ludskej prirodzenosti hriechy ludi. Hrozu pre jeho ludsku prirodzenost, je uplne bez hriechu, lebo tato hroza sposobuje smrt. Smrtelnu uzkost, v ktorej sa Jezis celym telom poti krvou, a ktoru znasa jeho ludska prirodzenost, prijima bozska osoba POVODCA ZIVOTA / Sk 3,15/.Ked Jezis svojou ludskou volou suhlasi, aby sa stala OTCOVA VOLA, prijima smrt ako vykupitelsku, aby SAM NIESOL NASE HRIECHY NA SVOJOM TELE NA DREVO. /1 Pt 2,24/Obeta Novej zmluvy  znova uvadza cloveka do spolocenstva s Bohom, ked ho s nim zmieruje KRVOU vyliatou na odpustenie hriechov/ Mt 26,28/

Rozluckova rec Jezisa / Jn 13,31-16,33/ pred utrpenim v Getsemany

V sale Poslednej veceri ostali jedenasti. Judas odisiel hned potom,co prijal smitku chleba. Odisiel ako zradca s myslienkou v srdci vydat Jezisa zidovskym zakonnikom a farizejom. Preto slova Jezisa, ktorymi sa lucil a Jehomodlitby k Otcovi uz Judas nepocul.

Jezis pouca ucenikov/Jn 13,31-35/,vystriha Petra /Jn 13,36-38/,hovori o svojom Otcovi, ku ktoremu sa chysta odist,aby pripravil vsetkym pribytok/Jn 14,1-13/.  Prislubuje zoslat Ducha svateho Potesitela/Jn 14,15-31/, poucuje apostolov podobenstvom o vinici a ratolesti/Jn15,1-10/, prikazuje im milovat /Nove prikazanie Jn Jn15,1217/, hovori o nenavisti vo svete /Jn 15,18-25/.

Ak je podla podobenstva o vinici a ratolesti zivot Cirkvi zivotom Krista , potom aj cirkev bude mat taky udel aky mal Kristus.A Jezis vravi, ze toto vsetko im hovori, aby sa NEPOHORSOVALI. /Jn 16/.

Jezis zjavuje nieco z DIELA DUCHA SVATEHO, ktory pride ako Potesitel, ked Jezis odide.  Duch svaty, ked pride, ukaze svetu, co je hriech, co spravodlivost a o sud.

Na zaver Jezis apostolom vravi: Ak budete nieco prosit Otca v mojom mene, da vam to./Jn16,23/. 

Jezisova rec pobadala ucenikov povedat ".. teraz vieme, ze vies vsetko.. Verime, ze si vysiel z Boha." Jezis im povedal: " Teraz verite? Hla prichadza hodina, ba uz prisla,ked sa rozprchnete, kazdy svojou stranou,a  mna nechate sameho. Ale nie som sam, lebo Otec je so mnou." Toto som vam povedal, aby ste mali vo mnne POKOJ." / Jn 16,31,33/

 

Pri rozluckovej veceri Pan vystriha Petra.  /Mk 14,26-31/

Jezisova velknazska modlitba / Jn 17,1-26/

Po rozluckovej reci sa Jezis modli k Bohu Otcu. Za seba, za apostolov, za cirkev.

 

Getsemany - hroza a uzkost, KRV Jezisa  

Potom  Jezis vysiel  s jedenastimi apostolmi na Olivovu horu. Prisli na pozemok, ktory sa vola Getsemany a povedal svojim ucenikom "Sadnite si tu, kym sa pomodlim." /Mk14,32/  

Vzal so sebou Petra, Jakuba a Jana /boli to ti, ktori boli pritomni pri Jeho slavnom premeneni na hore Tabor/.

I dolahla na neho HROZA A UZKOST. Vtedy im povedal : Moja dusa je smutna az na smrt.  Ostante tu a BDEJTE." 

Trocha poodisiel, PADOL NA ZEM a modlil sa.

Velke utrpenie Jezisa vyjadruju slova, ktorymi sa Jezis obracia na svojho nebeskeho Otca:

Abba,Otce!

Tebe je vsetko mozne.  

Vezmi odo mna tento kalich.

 

 

No nie,co ja chcem, ale co ty."

/Mk14,36/

 Jezis sa potom vratil k apostolom. NASIEL ICH SPAT.

Povedal Petrovi:

Simon,spis?

ANI HODINU SI NEMOHOL BDIET?

Bdejte a modlite sa ,aby ste neprisli do pokusenia.

Duch je sice ochotny,ale telo slabe.

/Mk14,37,39/

Znova odsiel a modlil sa tymi istymi slovami .

A ked sa vratil zasa ich nasiel spat.

Ked prisiel treti krat, zasa ich nasiel spat. A povedal im:

 

"Este spite a odpocivate? DOST UZ.

PRISLA HODINA.

Hla,Syna cloveka uz vydavaju do ruk hriesnikov.

Vstanme, podme.

Pozrite,moj zradca je blizko!"

/Mk 14,41,42/

Garden

Getsemanska zahrada v Jeruzaleme 

Getsemany - zajatieJezisa 

 Jezis sa v Getsemanskej zahrade modli za spasu celeho ludskeho pokoleniaJudas Iskariotsky  sa ponahla k velknazovi a k farizejom, aby Jezisa zradil a aby im ho VYDAL. Vedel o tom, ze sa ho chystali zabit. Diabol nabada tych, ktori maju nabozensku moc v state, aby Jezisa podrobili najhorsiemu utrpeniu a umuceniu, Su plni zavisti a povysenosti.  A tak posielaju s Judasom, ktori velknazovi a farizejom vravi, ze vie, kde sa Jezis nachadza, pohanskych rimskych vojakovNevinneho baranka maju za ulohu zajat a priviest k nim.

Pohanski rimski vojaci prisli za Jezisom ozbrojeni, s putami a retazami pre Jezisa. Judas vie, ze Jezis moze urobit zazrak a boji sa, ze sa im ho nepodari zlapat.

Jezis vie, ze ho povedu na smrt. Chce vsetko TRPEZLIVO a v LASKE vydrzat .Vie, ze bude nad smrtou triumfovat  a ze tym ziska ZIVOT pre tych,  ktori si zasluzia trest smrti za svoje hriechy.

Blizky apostol Jezisa sa stava ZRADCOM, VRAHOM, NEVERIACIM. Je nevdacny, neposlusny, falosny, podvodny, bezbozny, lakomy, a sice voci OSOBE Boha, ktory sa stal CLOVEKOM.

Ten,ktoreho pobozkam, ten je to,koho hladate, vravi ZRADCA Judas vojakom

Ako reagoval Jezis?  Vravi: Priatel,precoze si tu prisiel?

Zalm 119,6: Veru nebudem zahanbeny,ked budem dodrziavat Tvoje prikazy.

Len co Judas Jezisa pobozka na znak, ze to je ten, ktoreho maju vojaci zajat , sa   rota vojakov   na Jezisa vrhla. nasadili mu puta ,pripevnili retaze, za ktore ho budu viest.

KOHO HLADATE? Jezisa Nazaretskeho. Ja som to. /jAN 18,4,5/.

Tymito slovami sa Jezis  pre ludske pokolenie neuveritelne cennymi,sa Jezis prehlasuje sam za Spasitela a Vykupitela. Jezisa nam dava dokaz, ze sam dobrovolne prijima, ze bude OBETou za hriesnikov, aby nas svojim umucenim ,vykupil.

Nepriatelia Boha nemozu pochopit velke tajomstvo,ktore je ukryte v Jezisovej  odpovedi. Tymto slovam nepriatelia nemohli byt mocni. V okamihu,ako ich Jezis vyslovil,padli bezmocni na zem.

 Su styri miesta v Jeruzaleme, ktore sa povazuju za miesto,kde sa Jezis modlil v noci pred svojim umucenim:

1. Kostol vsetkych narodov , z ktoreho je vyhlad na zahradu so "Skalou agonie"

2. Miesto nedaleko Hrobu Panny Marie smerom na sever.

3. Miesto na vychod od Hrobu Panny Marie . miesto grecko ortodoxnej cirkvi

4. Zahrada ruskej ortodoxnej cirkevi, nedaleko Kostola Marie Magdaleny pri zahrade.

http://www.seetheholyland.net/gethsemane/

JERUZALEM

OLIVOVA HORA a GETSEMANSKA ZAHRADA 

http://www.youtube.com/watch?v=ILe2kj0AUEY&feature=bf_next&list=LP4hIVyx07phA

http://www.youtube.com/watch?v=YWKkoY3_St0&list=LP4hIVyx07phA&index=2&feature=plcp 

 

 

Posledna vecera a jej vyznam:

Posledma vecera je stretnutie Pana Jezisa s dvanastimi apostolmi pri veceri v Jeruzaleme / Kam Pan Jezis prisiel v nedelu - slavnostny vstup do Jeruzalema na oslikovi a vitanie Pana s palmovymi ratolestami /.

Vola sa posledna, pretoze to bolo posledne stretnutie s apostolmi pred Jezisovym zaja(Matthew 26:17–30; Mark 14:12–26; Luke 22:7–30).tim po zrade Judasovej. Pse sa o nej vsynoptickych evanjeliach /.

 

Bola vsak viac ako poslednou vecerou, bola to Pascha.

What is the meaning and importance of the Last Supper?

Last Supper

Question: "What is the meaning and importance of the Last Supper?"

Answer:
The Last Supper is what we call the last meal Jesus ate with His disciples before His betrayal and arrest. The Last Supper is recorded in the Synoptic Gospels (Matthew 26:17–30; Mark 14:12–26; Luke 22:7–30). It was more than Jesus’ last meal; it was a Passover meal, as well. One of the important moments of the Last Supper is Jesus’ command to remember what He was about to do on behalf of all mankind: shed His blood on the cross thereby paying the debt of our sins (Luke 22:19).

In addition to predicting His suffering and death for our salvation (Luke 22:15–16), Jesus also used the Last Supper to imbue the Passover with new meaning, institute the New Covenant, establish an ordinance for the church, and foretell Peter’s denial of Him (Luke 22:34) and Judas Iscariot’s betrayal (Matthew 26:21–24).

The Last Supper brought the Old Testament observance of the Passover feast to its fulfillment. Passover was an especially holy event for the Jewish people in that it commemorated the time when God spared them from the plague of physical death and brought them out of slavery in Egypt (Exodus 11:1—13:16). During the Last Supper with His apostles, Jesus took two symbols associated with Passover and imbued them with fresh meaning as a way to remember His sacrifice, which saves us from spiritual death and delivers us from spiritual bondage: “After taking the cup, he gave thanks and said, ‘Take this and divide it among you. For I tell you I will not drink again from the fruit of the vine until the kingdom of God comes.’ And he took bread, gave thanks and broke it, and gave it to them, saying, ‘This is my body given for you; do this in remembrance of me.’ In the same way, after the supper he took the cup, saying, ‘This cup is the new covenant in my blood, which is poured out for you’” (Luke 22:17–20).

Jesus’ words during the Last Supper about the unleavened bread and the cup echo what He had said after He fed the 5,000: “I am the bread of life. Whoever comes to me will never go hungry, and whoever believes in me will never be thirsty. . . . I am the living bread that came down from heaven. Whoever eats this bread will live forever. This bread is my flesh, which I will give for the life of the world. . . . Whoever eats my flesh and drinks my blood has eternal life, and I will raise them up at the last day. For my flesh is real food and my blood is real drink” (John 6:35, 51, 54–55). Salvation comes through Christ and the sacrifice of His physical body on the cross.

Also during the Last Supper, Jesus taught the principles of servanthood and forgiveness as He washed His disciples’ feet: “The greatest among you should be like the youngest, and the one who rules like the one who serves. For who is greater, the one who is at the table or the one who serves? Is it not the one who is at the table? But I am among you as one who serves” (Luke 22:26–27; John 13:1–20).

The Last Supper today is remembered during the Lord’s Supper, or communion (1 Corinthians 11:23–33). The Bible teaches that Jesus’ death was typified in the offering of the Passover sacrifice (John 1:29). John notes that Jesus' death resembles the Passover sacrifice in that His bones were not broken (John 19:36; cf. Exodus 12:46). And Paul said, “Christ, our Passover lamb, has been sacrificed” (1 Corinthians 5:7). Jesus is the fulfillment of the Law, including the feasts of the Lord (Matthew 5:17).

Typically, the Passover meal was a family celebration. However, at the Last Supper, the apostles were alone with Jesus (Luke 22:14), which suggests that this particular meal has specific meaning for the church, of which the apostles became the foundation (Ephesians 2:20). While the Last Supper had implications for the Jews, it was designed for the church as well. Today the Lord’s Table is one of two ordinances observed by the church.

The Last Supper was rooted in the Old Covenant even as it heralded the New. Jeremiah 31:31 promised a New Covenant between God and Israel, in which God said, “I will put my law in their minds and write it on their hearts. I will be their God, and they will be my people” (Jeremiah 31:33). Jesus made a direct reference to this New Covenant during the Last Supper: “This cup is the new covenant in my blood” (Luke 22:20). A new dispensation was on the horizon. In God’s grace, the New Covenant applies to more than Israel; everyone who has faith in Christ will be saved (see Ephesians 2:12–14).

The Last Supper was a significant event and proclaimed a turning point in God’s plan for the world. In comparing the crucifixion of Jesus to the feast of Passover, we can readily see the redemptive nature of Christ’s death. As symbolized by the original Passover sacrifice in the Old Testament, Christ’s death atones for the sins of His people; His blood rescues us from death and saves us from slavery. Today, the Lord’s Supper is when believers reflect upon Christ’s perfect sacrifice and know that, through our faith in receiving Him, we will be with Him forever (Luke 22:18; Revelation 3:20).

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Potok CEDRON

(Jarka, 19. 8. 2012 18:53)

Cestou sa napije z potoka *
a potom hlavu zdvihne.
/Zalm 110/

Re: Potok CEDRON

(J., 25. 11. 2017 21:41)

Udolie CEDRON lezi na vychodnej strane starého mesta Jeruzalem a spaja vrch, kde stal jeruzalemsky chram s Olivovou horou. / Pokracuje potom juzne az k Mrtvému moru. /Je to miesto, kde rastu olivove stromy a kde sa nachadza najvacsi zidovsky cintorin na svete. Udolim tecie potok Cedron, voda sa objavuje iba v obdobi velkych dazdov. Udolie plnilo obrannu funkciu pre mesto Jeruzalem a je zname , ze cez toto udolie utekal kral David pred svojim rebelskym synom Absolonom.

Pan Jezis často prechadzal tymto udolim, aj vtedy ,ked hladal pre seba odpocinok v nedalekej Betanii.

Po poslednej veceri siel tymto udolim s apostolmi do Getsemanskej zahrady. A potom, co bol zradeny a prisiel k nemu Judas s rimskymi vojakmi, ho viedli k Velknazovi tymto udolim spat do starého mesta Jeruzalema.

Od 4.stor. sa vraj toto udolie, nazyvane aj Jozafatske udolie / Jozafat znamena Boh bude sudit/ stotoznuje sa s miestom POsledneho sudu.

===============================
Cedron sa spomina v Novom zakone iba jediny krat , a to
Jan 18,1.
" Keď to Ježiš povedal, vyšiel so svojimi učeníkmi za potok Cedrón, kde bola záhrada. Vošiel do nej on i jeho učeníci."
Podla tradicie pri potoku spadol, kde ho zviazaneho viedli vojaci spat do mesta.
========================


V sucasnosti je udolie miestom oddychu pre zidov i moslimov. I miestom, kde ocakavaju Posledny sud.
=========================

Severne od Jeruzalema tento potok nesie nazov Udolie orechov, Wâdi al-Jos .
Medzi starym mestom Jeruzalem a Olivovou horou ma nazov Udolie Sv.Marie, Wâdi Sitti Mariam alebo aj Jozafatske udolie.
Od miesta, kde opusta Jeruzalem sa nazyva Udolie ohna, Wâdi en-Nâr alebo Udolie mnichov ,Wâdi er-Rahib .

V Biblii sa prvýkrát spomina: 2 Samuel 15:23]; kde David uteka pred Absalomom. David presiel placuc a na boso.

A potom 1 Kniha kralov 2:37]
" Pamätaj, ak by si sa niekedy vzdialil a prekročil potok Kidrón, určite zomrieš! Sám si budeš na vine" /slova krala Salamuna/

Pri Cedrone spalil kral Asa idol svojej matky [1 Kniha kralov 15:13;
"9 V dvadsiatom roku izraelského kráľa Jarobeáma sa v Judsku ujal vlády kráľ Asa. 10 Štyridsaťjeden rokov kraľoval v Jeruzaleme. Jeho matka, Abišalómova dcéra, sa volala Maacha. 11 Asa robil to, čo Hospodin uznáva za správne, ako jeho praotec Dávid. 12 Z krajiny vyhostil zasvätených smilníkov a odstránil všetky modly, ktoré zhotovili jeho otcovia. 13 Ba aj vlastnú matku Maachu zbavil kráľovskej hodnosti, pretože zhotovila Ašere ohavnú modlu. Asa jej ohavnú modlu zoťal a spálil v Kidrónskom údolí. 14 Výšiny síce nezmizli, no kým žil, bolo Asovo srdce úplne oddané Hospodinovi."
2 Kniha kronik 15:16].
"16 I matku Maachu pozbavil kráľ Asa postavenia vládkyne, pretože zhotovila pre Ašeru ohavnú modlu. Asa jej ohavnú modlu vyťal, dolámal a spálil v Kidrónskom údolí."

Ezechias a JOsias tu vyhnali necistoty, ktore spinili dom Panov.
V Jeremiasovi 31:40 sa spomina jako sucat zidovskeho cintorina.

"Nový Jeruzalem
38 Hľa, blíži sa čas — znie výrok Hospodina —, keď bude mesto vystavané pre Hospodina od veže Chananel až po Nárožnú bránu 39 a meracia šnúra sa potiahne ďalej ku kopcu Garéb a zakrúti sa ku Goe. 40 Celé Údolie mŕtvol a obetného popola, všetky polia až po potok Kidrón a po roh Konskej brány na východ, budú zasvätené Hospodinovi. Nikdy už nebudú zbúrané a zrúcané. "

2 Kniha 11,16 tu bol odsudeny Attaliah.
2 Chron 29,16 a 30,14.


Cedron na juhu od Jeruzalema je uz nezaujimavy.

Intenzivny smutok, opustenost,bolest,vriaca krv v zilach

(Jarka, 22. 5. 2015 14:27)

Toto je smutok,ktory ma najviac tlaci. TOTALNA OPUSTENOST od VSETKYCH... O chvilu mi Otec posle kalich, KALICH TRPKOSTI...Cakal som na niekoho, kto bude sa divat na moje bolesti...Kto bude pit z mojho kalicha? Potrebujem aspon niekolko milujucich dusi,ktore vypiju aspon par kvapiek z tohto kalicha.
Oreti si v srdci citila, ze ta volam. Aby si to prijala, aby si mala podiel na mojich bolestiach a aby si ma tu nenechala uplne opusteneho.

Ano, jezis moj, pit kalich trpkosti, spolu prezivat bolesti a nenechat ta uplne opusteneho.

Jezis vstupuje do SMRTELNEJ AGONIE, a preziva bolesti, akych este ani na svete nebolo , o kaych nebolo pocut. Clovek sa citi uplne neschopny zdielat tieto bolesti.

Povedz mi,Jezis,preco si tak smutny...Cakala som, ze tu najdem Tvoju Matku,Mariu Magdalenu a niekolkych apostolov, ale si sam. Si tu sam a naplneny hlbokym smutkom, a tento smutok ti dava krutu smrt, hoci zostavas nazive.
Tvoja tvar je bleda, trasies sa na celom tele, Tvoje srdce bije tak intenzivne, udery tvojho srdca bujuju za kazdu dusu a zda sa, ze ten uder bude uz posledny.
Pred tebou sa predstavuju hriechy sveta.
A ja ti chcem pomct, chcem konat zadostcinenie, chcem ti prinasat ulavu svojou pritomnostou. Prinajmensom akt sucitu.
Citim, ze v tvojich zilach je ohen, tvoja krv je je horuca a snazi sa vytrysknut von.

Co su to za bolesti. Je to Vecna Laska,ktora chce mat vo vsetkom primat. Tato laska mi pripravuje toto utrpenie aj v najintimnejsich castiach tela, Je to laska,ktora ma vladu vo mne a nado mnou.
Laska su klince, laska je bicovanie,laska su trne... Vstup do mojh Srdca a nechaj sa cela ponorit do mojej Lasky. Iba v mojej Laske pochopis,kolko som trpel a ako Ta milujem. A budes sa ucit milovat mna a trpiet z lasky.
Chcem vstupit do Tvojho sRdca, aby som spoznala lasku, ktora ti sposobila tieto utrpenia. Ale viem, ze aby som vstupila do tejto Tvojej Lasky a pochopila ju, musim byt cela Laskou. A to nie som.... Prosim Ta Jezis, nech vsetko vo mne je laskou a zapecatene laskou.
Opusteny Otcom, Jezis preziva taky ohen Lasky, ze moze NICIT VSETKY HRIECHY. Svjou laskou moze zapalit vsteky duse na zemi.
Jezis opakuje: Ja horim a niet nikoho,kto by si vzal z mojej lasky.
Prosi o pomoc, aby sme si vzali z jeho lasky a aby sme milovali.

A tu je dalsia trpkost apostoli,ktori zaspali. Budis ich nezne a napominas, aby bdeli a modlili sa.
Jezis, chcem konat zadostcinenie za vsetku nevdacnost voci tebe a za vsetky Tebe zasvatene duse,ktore odhadzaju z cesty lasky dalj od Teba.
Su trkosti,ktore ti sposobuju stav deliria.
Jezisovo telo je na zemi, laska v zilach vrie a VSETKY HREICHY SVETA su nad nim. Tlacia, zranuju, nicia,
A krv,ktora vrie v tvojich zilach, prenika na povrch koze, cela tvoja osoba sa kupe v krvi a krv pada na zem. Je to krv za urazky, zivot za smrt. Jezis vyzera akoby umieral.
OTCE, ... modli sa. Uz druhy krat to vravi Jezis. A pred nim a na nom su vsetky rebelie cloveka, vsetky rebelie voci FIAT , jeho svatej Voli. A aby Jezis dal zadostcinenei otcovi, aby duse zachrani modli sa tertikrat OTCE..
Tu trkost a horkost bolesti dosahuje extremitu. Jezis je v agonii, zda sa, akoby mal vydychnut posledny krat.
O Jezisu, nech sa stane Tvoja vola, v mojom dychu a v mojom zivote.
Pocas druhej hodiny agonie sa vsetky hreichy sveta- minule,pritomne a buduce-prezentuju pred Jezisom a on ich prijima, aby vzdaval Slavu Otcovi.
V tretej hodine agonie bola Jezisoba bolest taka nesmierna, ze ziada pomoc z neba. Prihadza anjel z neba.

Potenie krvou

(Jarka, 10. 4. 2015 22:36)

Uzkost v Getsemani (Lk 22:39-46)

Jezis urcite dobre poznal proroctva, ktore sa na neho vztahovali. Uz ako dvanast rocny chlapec prekvapil ludi svojou rozumnostou, ked studoval v chrame spolu s ucitelmi (Lk 2:41-52). Takisto pri poslednych udalostiach vzdy pripomenul naplnenie daneho proroctva. Preto je uplne jasne, ze ked odisiel spolu s ucenikmi na Olivovu horu, kusok za mestom, aby sa tam modlil, vedel, co ho caka ("...tento kalich.").

Kedze si uvedomoval hrozy, ktore mali rano nastat, prezival obrovsky stres. Lukas pise, ze prezival smrtelnu uzkost. Dalej sa pise, ze Jezis zacal potit krv. Ako je to vobec mozne? Medicina pozna stav, ktory sa vola hematodroza. Vobec nie je bezny, avsak moze sa vyskytnut u osoby vystavenej neznesitelnemu psychologickemu stresu. Silny nepokoj sposobuje vylucovanie chemickych latok narusujucich rovnovahu v organizme a nasledne narusenie krvnych kapilar, co sa v pripade potnych zliaz prejavi vylucovanim potu zmiesaneho spolu s malym mnozstvom krvi.

Judasova zrada

(Jarka, 10. 4. 2015 22:32)

Naplnenie proroctva o Judasovej zrade (Mt 26:14-16)

Takto zradil jeden z apostolov svojho ucitela. Naplnil tym proroctvo, ktore je zapisane v Zach 11:12: "Nato som im povedal: Ak sa vam pozdava, dajte mi moju mzdu, ak nie, nechajte tak. I odvazili mi mzdu 30 striebornych." Je pozoruhodne, ako presne sa vyplnili tieto slova hoci boli zapisane vyse pat storoci pred Kristom.

Uzkost a strach

(Jarka, 10. 4. 2015 22:19)

Úzkost je z lékařského (psychiatrického) pohledu složitá kombinace emocí, zahrnující strach, zlé předtuchy a obavy. Často je doprovázena fyzickými příznaky jako je bušení srdce, pocit nevolnosti, bolest na hrudi a zkrácené dýchání. Úzkost je nepříjemný emoční stav, jehož příčinu není možné definovat. Strach je určitou odpovědí na konkrétní nebezpečí. Úzkost může trvat velmi krátce, akutně - nebo dlouhodobě. Intenzita úzkosti je různá, od lehkého neklidu až po stav výrazné paniky.

Nejvyšší úzkost se objevuje v případě úzkostných poruch, ačkoliv nemusí být vždy chorobná. Je to běžná emoce, stejně jako strach, vztek, smutek nebo štěstí a je velice důležitá pro přežití.
ložky úzkosti jsou kognitivní, somatická (tělesné), emocionální a behaviorální.

kognitivní složka zahrnuje očekávání neurčitého nebezpečí.
somatická složka – tělo se připravuje na únik z nebezpečí: zvýší se krevní tlak, puls, vylučování potu. Někdy se dostaví nevolnost. Krev se vlévá do hlavních svalových skupin a funkce imunity a trávicího systému jsou potlačeny. Navenek se úzkost projevuje bledostí pokožky, pocením, chvěním a rozšířením zornic.
emociální složka se týká pocitu strachu nebo paniky.
behaviorální složka zahrnuje únik nebo vyhnutí se zdroji úzkosti

Strach je pocit znepokojenia z blížiaceho sa zla; negatívny cit, nepríjemná emócia, nepríjemný zážitok s neurovegetatívnym sprievodom, spravidla zblednutím, chvením, zrýchleným dýchaním, búšením srdca, zvyšením krvného tlaku a pohotovosťou k obrane alebo úteku; ide o normálnu reakciu na skutočné nebezpečenstvo alebo ohrozenie. Strach motivuje k vyhnutiu sa zlu alebo k úteku pred ním. Kde to nie je možné, tam sa často strach mení na agresiu.

Strach môžeme definovať aj ako emóciu, ktorá sa v nás ozve vtedy, keď sa nachádzame v nebezpečenstve = emócia ktorá nás upozorňuje na nebezpečenstvo.

Ucast Panny Marie /posolstvo y Modrej knihz MKH/

(Jarka, 6. 4. 2013 8:38)

13. apríla 1979
Veľký piatok
Pri Synovi a pri deťoch
„Dnes je moje miesto tu: u môjho Syna, ktorý trpí. Otcova vôľa rozhodla, aby som nebola u Ježiša počas jeho vnútornej agónie v Getsemanoch, aby i neprítomnosť Matky zväčšila jeho opustenosť. ,Ak je možné, nech ma minie tento kalich.‘ – Avšak v duši som zostala celú túto noc stále pri svojom Synovi.
Modlitbou a utrpením som mala skutočne účasť na celej jeho agónii, aby som ho potešovala a pomáhala mu tým, že som spojila svoje ,áno‘ s jeho slovami: ,Otče, nie moja, ale tvoja vôľa nech sa stane!‘ A keď bol z neba poslaný anjel, aby ho posilňoval, prišiel aj ku mne, aby vložil do svojho kalicha všetku lásku môjho materinského Srdca.

Tajomstvo zrady /posolstvo Panny Marie/MKH/

(Jarka, 6. 4. 2013 8:24)

19.3.1978
Judáš, bozkom zrádzaš Syna človeka?‘ Aj vy dnes zrádzate bozkom Cirkev, dcéru vašej nebeskej Matky!… Ešte k nej patríte a v nej žijete, vykonávate jej služby a často ste dokonca jej pastiermi. Denne obnovujete eucharistickú obetu, udeľujete sviatosti a hlásate jej zvesť spásy… A predsa niektorí z vás ju predávajú jej nepriateľovi a zasahujú ju do srdca, pretože kazia pravdu bludom, ospravedlňujú hriech a žijú duchom sveta, ktorý sa tak dostáva vaším prostredníctvom do jej vnútra, a tak ohrozuje jej vlastný život.
Áno, vy sami, moji najmilší synovia, aj dnes bozkom zrádzate moju Cirkev a vydávate ju do rúk jej nepriateľov. Aj ju skoro zavlečiete k tomu, ktorý urobí všetko, aby bola zničená. Bude znovu odsudzovaná a prenasledovaná. Bude musieť ešte prelievať svoju krv.

Catalina Rivas

(Jarka, 6. 4. 2012 20:41)

Nikto skutočne neverí, že som sa naozaj potil krvou v tú noc v Getsemanskej záhrade a len niektorí chápu, že v tých hodinách som trpel oveľa viac, než pri ukrižovaní. Bolo to bolestnejšie, pretože mi bolo celkom jasne vyjavené, že hriechy všetkých sa stali mojimi vlastnými a že za každý musím zaplatiť. A tak ja, nevinný a čistý, som odpovedal Otcovi, akoby som bol skutočne vinný z podvodov a oplzlostí, ktoré ste spáchali vy, moji bratia. Zneuctili ste Boha, ktorý vás stvoril, aby ste sa stali nástrojmi nesmiernosti Stvorenia a neodchýlili sa od podstaty, ktorá vám bola daná, aby ste postupne dorástli v nahliadaní na mňa, vášho Stvoriteľa.

Preto som sa stal zlodejom, vrahom, cudzoložníkom, klamárom, páchateľom svätokrádeží, rúhačom, nactiutŕhačom a buričom, ktorý rebeluje proti Otcovi, ktorého som ja však vždy miloval.

Bol to práve tento kontrast medzi mojou Láskou k Otcovi a jeho Vôľou, ktorý zapríčinil potenie mojej Krvi. Ale bol som poslušný až do konca a pre Lásku ku každému z vás som sám seba zahalil vinou, aby som mohol vykonať Otcovu Vôľu a zachrániť vás z večného zavrhnutia.

Pochopte, že v tú noc som vytrpel oveľa viac, než sú ľudské agónie. A verte mi, že nikto nemôže utíšiť také utrpenie a muky, pretože som zároveň videl, ako každý z vás, zahľadený do seba, robí moju smrť v každom okamihu ešte krutejšou, aby som úplne zaplatil za vaše prehrešky. Chcem, aby znovu vyšlo na známosť, ako som miloval všetkých ľudí v tej hodine nevýslovnej samoty a žiaľu