Choď na obsah Choď na menu
 


Piate tajomstvo

3. 6. 2010

 

 

JEZIS,

ktory Ta, Panna, v nebi korunoval

 

 Poďte, klaňajme sa Kristovi Kráľovi, ktorý korunoval svoju Matku.

Tato modlitba je z breviara z dna sviatku Panny Marie Kralovnej.

 

Nebesky tron

 

 Maria bola povysena na najvyssi stupen v nebi, ktorym je Tron Krala.

Boh je cisty Duch, nekonecny , nezmeratelny-nepotrebuje ziaden materialny Tron alebo Sedadlo pre krala, ako by sme si to my ludia mohli predstavovat.

A preto sa Tronom nazyva take miesto,odkial sa Boh zjavil svojim svatym  a odkial sa dava poznat cloveku. Ktory sa zjavil a zil na zemi ako Jezis Kristus. On je Kralom, Panom a Sudcom, On je v nebi Kralom a vsetci svati su podriadeni Jeho Majestatu. On vklastni najpoprednejsie miesto v nebi.

Po Kristovi, ako nasom Kralovi, vlastni najpoprednejsie miesto, samozrejme nizsie ako nas Vykupitel, Panna Maria.

victories-3

 

Krestania pestuju tradicne svoju vieru o tom, ze Panna Maria bola po prichode do neba Najsvatejsou Trojicou korunovana.Kralovna neba je titul, ktorym si krestania katolici uctia  Blahoslavenu Pannu Mariu.

Titul Kralovna SUVISI S UZNANIM Panny Marie za Matku Boha - THEOTOKOS / Bohorodicka/ na Koncile v Efeze. V rim.kat.cirkvi sa pouziva v tomto vyzname titul Mater Dei.

Papez PIUS XII. vo svojej encyklike AD CAELI REGINAM pise, ze Maria je Kralovnou NEBA, lebo Jej Syn, Jezis Kristus, je Kral Izraela a nebesky Kral celeho univerza. Vychodne ortodoxne cirkvi nesdielaju celu nauku RKC o Panne Marii, ale maju bohatu historiu liturgicku,v ktorej sa Panna Maria vysoko vyzdvihuje.

Titul KRALOVNA NEBA sa pouziva uz dlhe starocia, patri do kat.tradicie a vyskytuje sa v modlitbach a v literature. V umeni sa tema Korunovania Panny Marie vyskytovala uz v stredoveku ovela skor ako sa tento titul formalne definoval v cirkvi.

V dobe opisanej v Starom zakone - v dobe zidovskych kralov - sa udrziavala tradicia , ze matky kralov boli korunovane. V knihe zjavenia sa pise o zene /kap.12/, korunovanej 12 hviezdami.

 

 

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Z Homílií svätého biskupa Amedea Lausannského

(Jarka, 23. 8. 2017 0:16)

Z Homílií svätého biskupa Amedea Lausannského
(Hom. 7: SCh 72, 188. 190. 192. 200)
Kráľovná svetla a pokoja
Pozri, ako správne ešte pred nanebovzatím zažiarilo obdivuhodné meno Márie po celej zemi a všade sa rozšírila slávna povesť o nej prv, ako sa jej veleba vzniesla nad nebesia. A patrilo sa, aby panenská Matka aj pre česť svojho Syna kraľovala najprv na zemi, a tak až potom slávne prijala nebo. Najprv sa stala známou tu dolu, aby potom v svätej plnosti prenikla do výšin. Ako ju Pánov Duch prenášal od čnosti k čnosti, tak aj čoraz k väčšej sláve.
Keď bola v tele, zakusovala prvotiny budúceho kráľovstva a teraz vystupuje k Bohu v neopísateľnej vznešenosti, teraz zostupuje k blížnym v nevýslovnej láske. Tam ju obklopujú pocty anjelov, tu ju ľudia uctievajú službou. Posluhuje jej Gabriel s anjelmi. Slúži jej Ján s apoštolmi v radosti, že ako panic dostal pod krížom do opatery panenskú Matku. Tamtí sa tešia, že vidia kráľovnú, títo paniu a všetci ju zahrnujú nábožnou oddanosťou.
Ona sa usadila na najvyššom hrade čností, oplýva morom božských darov a priepasťou milostí, ktorými všetkých prevýšila, a bohatým prúdom ich vylieva na veriaci a smädný ľud. Lebo telám prináša zdravie a dušiam liek a má moc vzkriesiť z mŕtvych telo i dušu. Kto kedy od nej odišiel chorý, či smutný alebo bez poznania nebeských tajomstiev? Kto sa nevracal domov natešený a s radosťou, že dosiahol od Márie, Pánovej Matky, čo chcel?
Nevesta oplývajúca toľkými dobrami, matka jediného Ženícha, ľúbezná a premilá v radosti, prameň duchovných záhrad, studňa živých a oživujúcich vôd, ktoré tečú prúdom z Božieho Libanonu, z vrchu Sion až ku všetkým okolitým cudzím národom, z neba privádza rieky pokoja a žriedla milostí. Keď si teda Boh a jeho Syn, kráľ kráľov, za jasotu anjelov, plesania archanjelov a chválospevov celého neba privádzal Pannu panien, splnilo sa proroctvo žalmistu, ktorý vraví Pánovi: „Po tvojej pravici stojí kráľovná v pestrom rúchu, ozdobená zlatom.“

podla Marie Valtorty

(Jarka, 11. 8. 2015 13:17)

Ona je krasna, ale vsetka krasa vonkajsia je nicim oproti krase jej vnutra, ktoru vyzaruje. ... Ma kralovske saty, lebo jej svatost ju oblieka do plasta slavy.

Vsetko, co mi svet zleho urobi, odpustim, lebo som prisiel na svet a aby som ludstvo vykupil, mal som ju: pokorna a velka KRALOVNA SVETA, ktoru svet nepozna, skrze ktoru ale svet obdrzal SPASU a po vsetky veky obdrzi

podla Marie Valtorty

(Jarka, 11. 8. 2015 11:50)

Toto je dokonale dielo Stvoritela.
Ovocie stvoritelskeho a bozskeho diela Majstra. Zazrak celeho univerzalneho sveta.
V jedinom byti, v ktorom duchovna dusa spaja sa to Bozske s materialnym stvorenim v najnevinnejsom tele, pred ktorym sa cele stvorenie v 3 vrstvach stvorenia skloni.
Je to dokaz Lasky Jezisa k ludom
Je to dokaz Bozieho odpustenia cloveku.
Je to o Eve, o ktorej rozjimame, a ktora je este krajsia a vyssej svatosti ako je Eva pred padom. Lebo je Matkou Slova a mucenickou VELKEHO ODPUSTENIA.
Pre jej Neposkvrnene Srdce, ktore neposznalo ziadnu - ani tu najmensiu - skvrnu, otvara Boh POKLADY NEBA a
pre zasluhy jej hlavy, ktora nikdy nepoznala pychu, dava Boh svoj vlastny LESK do celenky a korunuje Mariu, ktora pre neho vzdy bola svatou a dava ju ludstvu, aby bola jeho KRALOVNOU.
Podla Marie Valtorty diel XII.

Gill a zjavenie Panny Marie

(Jarka, 20. 1. 2015 23:10)

Spomeňme si na malého chlapca Gilla (čítaj Žil, pozn. prekladateľa). Gilles Bouhours sa
narodil 27. novembra 1944 v Bergerac vo Francúzsku. Ako štvorročnému dieťaťu mu zjavila
Panna Mária tajomstvo, že nezomrela, ale že bola s telom i dušou vzatá do neba. Toto posolstvo
mal Gilles odovzdať Svätému Otcovi. S pomocou diecézneho biskupa sa mu to skutočne podarilo.
Na súkromnej audiencii dňa 1. mája 1950 sa mohol osobne porozprávať s pápežom Piom XII..
Pre pápeža, ktorý sa po hlbokých biblicko-teologických štúdiách už predtým rozhodol vyhlásiť
dogmu, boli slová dieťaťa jej definitívnym potvrdením. Ešte v tom istom roku slávnostne vyhlásil
dogmu o Nanebovzatí Panny Márie. Panna Mária si vyvolila dieťa, aby pomohla pápežovi

Zo zjavenia pre MKH

(Jarka, 11. 1. 2013 9:18)

„Som vaša Kráľovná. Otcova všemohúcnosť, Synova múdrosť a láska Ducha Svätého vo svetle Najsvätejšej Trojice ma navždy potvrdili v tejto mojej úlohe materskej kráľovskej hodnosti. Toto je moja korunovácia v sláve. Je to moja kráľovská univerzálna hodnosť: Matka Syna, Kráľovná so Synom. r.1976

Zo sukromneho zjavenia pre MKH

(Jarka, 11. 1. 2013 8:06)

Dnes ma Cirkev a nebo oslavuje ako Kráľovnú. Túto korunu slávy mi dal môj Syn Ježiš.
Syn môj, keby si vedel, akej veľkej slávy a útechy sa mi dostáva, keď zvrchovane kraľujem v tvojom srdci! Srdce všetkých mojich kňazov má byť kráľovstvom, kde smiem kraľovať. Tak bude moje materinské Srdce skoro triumfovať vo všetkých mojich synoch.“ /15.8.1974,Modra kniha/
Ja, ktorá som zvíťazila nad všetkými bludmi a herézami na celom svete, so zástupom svojich najmilších synov tiež zvíťazím nad najväčším bludom, aký poznajú dejiny: nad bludom ateizmu, ktorý teraz ulúpil môjmu Synovi takmer celé ľudstvo./Modra kniha 29.10.1974/
Je len jedno znamenie, ktoré Boh dnes dáva svetu a Cirkvi: som to ja sama. Len ja som bola predpovedaná ako veľké znamenie na nebi: Žena odetá slnkom, s mesiacom ako podložkou pod svojimi nohami a dvanásť hviezd ako žiariaca koruna okolo jej hlavy. Je predpovedané moje víťazstvo nad červeným drakom a triumfujúcim ateizmom, dnes zdanlivo víťaziacim. Toto víťazstvo bude dosiahnuté prostredníctvom triumfu môjho Nepoškvrneného Srdca vo svete a toto víťazstvo dosiahnem s kňazmi môjho Hnutia.
Teraz nehľadajte iné znamenie na nebi: toto bude jediné znamenie! (…)“ / Modra kniha 30.11.1974/Aby ste poznali toto moje pôsobenie, musíte mať oči dieťaťa, ducha dieťaťa a srdce dieťaťa. Musíte zase byť prostí, pokorní, oddaní, chudobní a čistí – musíte opäť byť naozaj tými maličkými, ktorým budú odhalené Božie plány, tajomstvá Božieho kráľovstva. Také bude vnútorné nebo vašich duší, ktorému sa dostane svetla a vaše srdcia budú skutočne premenené, pretože im ja sama vtisnem svoj obraz.
Vaše srdcia budú MOJIM KRALOVSTVOM a vaším prostredníctvom, kňazi môjho Hnutia, dám dnešnej Cirkvi znamenie, ktoré bude stále jasnejšie a ktoré budú všetci pozorovať, znamenie mojej prítomnosti, mojej pomoci a môjho pôsobenia, ktoré je určené na to, aby bolo dosiahnuté víťazstvo a triumf môjho Nepoškvrneného Srdca.“ /Modra kniha 7.12.1974/

Slova Matky Bozej

(Jarka, 22. 8. 2012 18:40)

Mary: I am the Queen of Heaven and the Queen of Peace. It is my Son who brought me here and escorted me to be crowned as his mother deserved. I accepted this honour because it gave such glory to Jesus; it was the fulfilment of creation, though creation is still being fulfilled in the lives of those who are on their way to glory. Thank God for the angels and saints. Thank him for your heavenly mother who will always help you

Regina caeli, laetare

(Jarka, 22. 8. 2012 18:25)

Regina Coeli

Main article: Regina Coeli

The Regina Coeli (Queen of Heaven) is an anthem of the Roman Catholic Church which replaces the Angelus at Eastertide (from Holy Saturday until the Saturday after Pentecost). It is named for its opening words in Latin. The Regina Coeli was the subject of numerous intonations throughout the centuries by known and unknown composers. Not all attributions are correct however, as an often quoted Regina Coeli by Joseph Haydn had other authors.[26] Of unknown authorship, the anthem was in Franciscan use in the first half of the 13th century. Together with three other Marian anthems, it was incorporated in the Minorite Roman Curia Office, which the Franciscans soon popularized everywhere, and which by order of Pope Nicholas III (1277–1280) replaced all the older breviaries in the churches of Rome

Ave Regina Caelorum

(Jarka, 22. 8. 2012 18:24)

Ave Regina Caelorum

Main article: Ave Regina Caelorum

The Ave Regina Caelorum (Hail, Queen of Heaven) is an early Marian antiphon, praising Mary, the Queen of Heaven. It is traditionally said or sung after each of the canonical hours of the Liturgy of the Hours. The prayer is used especially after Compline, the final canonical hour of prayer before going to sleep. It is prayed from the Feast of the Presentation (February 2) through the Wednesday of Holy Week. It used to be sung on the feast of the Assumption of Mary. The Ave Regina Caelorum dates back in a different musical intonation to the 12th century.[24] Today's version is slightly different from a 12th century intonation. The Ave Regina Caelorum has four parts: Ave, Salve, Gaude and Vale (in English: hail, rejoice, farewell). It was used for processions in honour of the Queen of Heaven.[25] The Ave Regina Caelorum received numerous musical versions, a famous one of which was composed in 1773 by Joseph Haydn

Salve Regina

(Jarka, 22. 8. 2012 18:23)

Mary as Queen of Heaven is praised in the Salve Regina "(Hail Queen)", which is sung in the time from Trinity Sunday until the Saturday before the first Sunday of Advent. In the vernacular, as a prayer to the Virgin Mary, the Hail Holy Queen is the final prayer of the Rosary. A German Benedictine monk, Hermann of Reichenau (1013-1054), allegedly composed it and it originally appeared in Latin, the prevalent language of the Catholic Church until Vatican II. Traditionally it has been sung in Latin, though many translations exist. These are often used as spoken prayers. In the Middle Ages, Salve Regina offices were held every Saturday.[23] In the 13th century, the custom developed to greet the Queen of Heaven with the Salve Regina, which is considered the oldest of the four Marian antiphons. Several Protestant reformers strongly objected to the Salve and the title Queen of Heaven. As a part of the Catholic Reformation, the Salve Regina was prayed every Saturday by members of the Sodality of Our Lady, a Jesuit Marian congregation.

Hymnus /cast/

(Jarka, 22. 8. 2012 8:38)

Mária, skvieš sa svetlom plným slávy,
kto by ťa, Panna, vrúcne nepozdravil?!
Kráľovská dcéra z Dávidovho rodu,
v nebi si došla k najvyššiemu bodu.

Panenská krása stále zdobí teba,
len ty si mohla Kráľa zeme, neba
do lona prijať a byť panna čistá,
v panenstve nosiť a porodiť Krista.